• پنجشنبه ۲۱ تیر ماه، ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶
  • دسته بندی : اجتماعی
  • کد خبر : 974-12014-5
  • خبرنگار : 15160
  • منبع خبر : ----

آشنایی با چهار جزء یک زندگی متعادل

انسان و عقاید او برگرفته از ذات اوست و تقریبا همه بزرگان علوم انسانی به ماهیت وجودی انسان در مقایسه با مسئولیت‌ها و وظایف اجتماعی توجه بیشتری دارند.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان و به نقل از سایکو سنترال، از نظر علم روانشناسی تمرکز بر کسب‌وکار و توجه مطلق به ظاهر زندگی، یک سد در مسیر پیشرفت انسان است، بنابراین برای داشتن یک زندگی متعادل باید تمام اجزاء سازنده زندگی در کنار هم قرار بگیرند.

یک زندگی ایده‌آل از همه جوانب باید دارای چهار جزء باشد که به صورت روزانه مورد توجه قرار می‌گیرند. این بخش‌ها شامل زمان تمرکز، اوقات اجتماعی، اوقات تفریح و زمان رشد هستند.

اولین و مهمترین جزء یک زندگی متعادل توجه به زمان سکون یا تمرکز است. نگران کمبود زمان نباشید، شما با اختصاص تنها 10 دقیقه زمان در روز می‌توانید از این بخش مهم زندگی به شدت بهره‌مند شوید.

 برای موفقیت در لحظه‌ تمرکز به این موارد توجه کنید؛ تلفن‌همراه، روزنامه و هرگونه وسیله ارتباطی را کنار بگذارید، سپس با یک فنجان چای یا قهوه به سراغ آرامش طبیعت بروید و در افکار و احساساتتان غرق شوید.

از نظر روانشناسان توجه روزانه به تمرینات مدیتیشن ساده، به افزایش خلاقیت و درک مشکلات زندگی کمک شایانی کرده و انگیزه لازم برای رویارویی با مشکلات فردا را فراهم می‌کند.

دومین بخش از یک زندگی متعادل، توجه به حضور در اجتماع است. بهتر است با دوست یا همکار خود ملاقات کنید. انسان با زندگی در کنار دیگران و شنیدن ایده‌ها و مشکلات آنها، درکش نسبت به زندگی متحول می‌شود.

سومین بخش از یک زندگی متعادل، توجه به تفریح و سرگرمی است. با یک برنامه‌ریزی مشخص حداقل 20 فعالیت یا سرگرمی مورد علاقه‌تان را انجام و در صورت امکان تفریحات را در زندگی روزمره خود قرار دهید.

هدف از این برنامه صرفا توجه به زیبایی‌های زندگی و اهمیت کنار هم بودن است، چرا که در پزشکی نیز ثابت شده که با کنار هم بودن سلامت فرد نیز تضمین می‌شود.

چهارمین و دشوارترین بعد یک زندگی متعادل، اختصاص زمان به رشد و پرورش است. بهتر است در این زمان در مسیر پیشرفت برنامه‌ها یا پروژه‌های مورد علاقه خود گام بردارید، هرچند ممکن است در زمان تمرکز بر روی اولویت‌های کاری خسته شوید. برای کنترل خستگی بهتر است کار را متوقف کنید و بر روی کارهای روزمره مثل نظافت خانه متمرکز شوید. معمولا با این روش ایده‌های حل مسئله به ذهنتان خطور خواهد کرد.

با تقسیم کردن زمان روزانه و برنامه‌ریزی در چهار بخش عنوان شده، می‌توان در کوتاه مدت به اثرات مطلوب و پایداری دست یافت.


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: