• دوشنبه ۲۲ بهمن ماه، ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
  • دسته بندی : زیارت و گردشگری
  • کد خبر : 9711-6091-5
  • منبع خبر : ----
  • چاپ

معاونت ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی:
مردم سرمایه‌های اجتماعی آستان قدس رضوی‌اند

معاونت ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی گفت: سرمایه مادی آستان مانند وقف و نذر از طریق مردم تامین می‌شود و سرمایه اجتماعی این آستان همین مردم‌اند، مردم دوست دارند انتقادات، نگاه‌ها و نظر‌ها و پیشنهادهای خودشان را در آستان ببینند و اداره‌ امور آستان مطابق با میل و اراده و محبت که آن‌ها به ساحت قدسی حضرت رضا(ع) دارند پیش رود. 

به گزارش ایسنا- منطقه‌ خراسان، سید نظام‌الدین موسوی، در مراسم افتتاح سامانه جامع ارتباطات مردمی (۱۳۸) و طرح اشتغال‌زایی و محرومیت‌زدایی در مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی بیان کرد: همان‌طور که مستحضرید آستان قدس رضوی نهادیست که با تار و پود مردم آمیخته شده و تمامی فعالیت‌ها، اقدامات و ارکان آن از طریق مردم و خدمات مردمی تامین می‌شود.

وی گفت: بیش از 1000 سال است که مردم بخش‌های مختلف این بارگاه ملکوتی را از طریق خدمات خودشان به پیش می‌برند و شاید در دنیا هیچ نهاد یا موسسه فرهنگی‌ای وجود نداشته باشد که این‌گونه با مردم از نژادها، مذاهب و طبقات مختلف آمیخته و عجین شده باشد.

معاونت ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی گفت: از طرفی دیگر که مشاهده کردید در آیین افتتاحیه و مراسم‌ها به واسطه منشور هفت‌گانه مقام معظم رهبری که خطاب به تولیت معزز آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی صادر کردند و همچنین به واسطه تدابیر داهیانه که طی این سه سال داشته‌اند، فعالیت‌ها و اقدامات آستان قدس رضوی از مجموعه و مرز و حریم حرم به سراسر ایران و جهان اسلام گسترش یافته‌ است.

موسوی بیان کرد: بسیاری از فعالیت‌هایی که شاید به ظاهر در گذشته مرتبط با آستان نبوده امروز به واسطه‌ توسعه‌ مفهوم خدمت، خادم و مخدوم در سراسر ایران اسلامی انجام می‌پذیرد که این اقدامات مجددا به واسطه حضور و خدمت مردم است.

معاونت ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی تصریح کرد: این امر متقابل است و از جانب تولیت معزز و ارکان مختلف آستان این اراده وجود دارد که بخش‌ها و فعالیت‌های مختلف آستان مبتنی بر همین نگاه مردمی و اراده جمعی و سرمایه اجتماعی باشد.

موسوی ادامه داد: در گذشته کانال‌ها و راه‌های ارتباطی متعددی برای شنیدن حرف مردم توسط مسئولین آستان قدس، همچنین انتقال نظرات، پیشنهادات و نظرات وجود داشته است؛ اما ایراد عمده‌ای که وجود داشت، تشدد این کانال‌ها از یک طرف و عدم ثبت پیشنهاد‌ها و فقدان انباشت تجربه و پیشنهادات مردمی بود.

وی ادامه داد: به همین دلیل از چندین وقت قبل، بنا به توصیه آستان معزز، دوستان ما در روابط عمومی فعال شدند و طرحی برای ایجاد مرکز جامع ارتباطات آستان قدس رضوی فراهم کرده‌اند. مباحث تئوری و نظری و مطالعاتی آن طی چند ماه انجام شد و با توجه به همتی که در بدنه‌ی این مدیریت و دوستان در اداره‌ی ارتباطات عمومی وجود داشت، زیر ساخت‌ها فراهم گردید. 

معاونت ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی بیان کرد: نهایتا با کمک، هدایت و حمایت مسئولین آستان و همچنین بخش‌های مختلف اعم از وزارت ارتباطات و مخابرات استان خراسان رضوی توانستیم این مرکز را در فاز اول شروع کنیم که یکی از سر فصل‌های اصلی آن همین شماره تلفن 138 است که با پیگیری‌ها و جدیتی که تولیت معزز و قائم مقام فعلی داشتند این اقدام انجام شد و این طرح مصوب شد.

موسوی تشریح کرد: بعد از طریق این شماره پس از افتتاح توسط تولیت آستان قدس رضوی از سراسر کشور با این سامانه تماس گرفته شده  که در واقع این مرکز کانال ارتباطی برای دیگر بخش‌های آستان است.

وی عنوان کرد: البته دوستان ما در مرکز جامع همه‌ کارها را خودشان انجام نمی‌دهند و این شماره صرفا یک سامانه متمرکز برای کسانی‌که در سراسر کشور می‌خواهند از فعالیت‌ها و اخبار آستان با خبر شوند و نظرات و انتقاداتشان را بگویند، است.

معاونت ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی افزود: این سامانه مردم را با بخش‌های دیگر ارتباط می‌گیرد و همه‌ پیشنهادات را ثبت کرده و انشاءالله در بازه‌های بعدی از کانال‌های مختلف فعال خواهد شد و یک مجموعه مردمی شکل خواهد گرفت که بتواند هنه فعالیت‌های آستان را پوشش دهد و این سرمایه اجتماعی را در خدمت آستان قرار بدهد.

انتهای پیام