• جمعه ۱۵ بهمن ماه، ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹
  • دسته بندی : اجتماعی
  • کد خبر : 9511-10714-5
  • خبرنگار : 15186
  • منبع خبر : ----

درخواست وزیر آموزش و پرورش از خیران برای کمک در بازسازی مدارس تخریبی

وزیر آموزش و پرورش گفت: از خیران مدرسه‌ساز تقاضا داریم که به جای ساخت مدرسه جدید، تخریب و بازسازی مدارس را برعهده بگیرند.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، دکتر فخرالدین دانش آشتیانی امروز 15 بهمن ماه در حاشیه نشست با مجمع خیرین مدرسه‌ساز خراسان رضوی که در محل اداره‌کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، در جمع خبرنگاران، در خصوص مدارس ناایمن، اظهار کرد:علاوه بر اینکه با توجه به مشکلات دولت، اعتبار پروژه‌ها تامین نمی‌شود جایگزین نداشتن برای مدرسه تخریبی از جمله مشکلات است.

وی ادامه داد: در اولویت برنامه‌های ماست که در تمام استان‌ها مخصوصا مناطق محروم، هر سال اعتباری را به این موضوع اختصاص دهیم.

دانش آشتیانی عنوان کرد: تمام تلاش خود را می‌کنیم تا در کوتاه‌‍مدت و با استفاده از تکنولوژی‌های روز ساخت و ساز که هم کیفیت و هم سرعت دارند موضوع مدارس ناایمن را حل کنیم و از خیران مدرسه‌ساز تقاضا داریم که به جای ساخت مدرسه جدید، تخریب و بازسازی مدارس را برعهده بگیرند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: خیران علاوه بر تامین فضای آموزشی در سایر زمینه‌های تعلیم و تربیت نظیر توانمندسازی نیروی انسانی و... گام برداشته‌اند حتی بعضی از آنان خود معلم هستند و اگرچه زندگی خود را وقف دانش‌آموزان کرده‌اند، اما از آنچه که دارند هم در راه تامین فضای آموزشی استفاده می‌کنند، خیرانی داریم که در مکانی فقیرانه زندگی می‌کنند، اما مدرسه‌سازی انجام می‌دهند.

وی افزود: نباید مردم تصور کنند در راه تامین فضای آموزشی با کیفیت همه کارها را دولت باید انجام دهد بلکه همه باید دست به دست هم دهیم و حتی با کمک های اندک در این راه گام برداریم.

دانش آشتیانی خاطرنشان کرد: سلطه آموزش بر تربیت قسمتی از نظام آموزشی ماست که به بیراهه می‌رود همه ما و حتی اولیا به جای پرداختن به تربیت، آموزش حافظه‌مدار را به دانش‌آموزان تزریق می‌کنیم و دانش‌آموزان هم به این علت که سیستم آموزشی ما به کنکور می‌رسد چاره‌ای جز توجه به این بخش ندارند.

وی ادامه داد: این عامل موجب شده موضوع کتاب‌های کمک آموزشی رونق بگیرد و نظام تعلیم و تربیت را تحت‌الشعاع قرار دهد و مساله اصلی تربیت در دانش‌آموزان به فراموشی سپرده شود
اگر می‌خواهیم کشور در مسیر توسعه قرار بگیرد باید به مساله تربیت دانش‌آموزان برسیم و در تربیت هم بیشتر به موضوع مهارت‌ها توجه کنیم.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: محور کار بر این است که در نظام آموزشی بحث مهارت‌ها را مخصوصا در سنین پایین ایجاد و تقویت کنیم اگر این موضوع اتفاق بیافتد و بخش ارزشیابی و سنجش هم بر این مبنا شکل بگیرد خود به خود روال کتاب‌ها و موسسات کمک آموزشی کمرنگ خواهد شد.

وی در خصوص منطقه تبادکان مشهد که به شدت با کمبود فضای آموزشی مواجه است، عنوان کرد: هم خود استان در این زمینه برنامه‌ریزی‌هایی را انجام داده و هم در سطح کشور در خصوص تامین فضای آموزشی به خصوص برای مناطق حاشیه شهرها برنامه‌ریزی انجام شده تا در سال‌های آینده بر این معضل فائق شویم.

دانش آشتیانی با اشاره به کاهش تصدی‌گری از ستاد وزارت به سمت مدارس، خاطرنشان کرد: اختیارات استانی، منطقه‌ای و مدیران مدرسه را افزایش داده‌ایم تا آنان با توجه به برنامه‌هایی که دارند بتوانند آموزش با کیفیت را برای دانش‌آموزان فراهم کنند.

وی اضافه کرد: برای مسائل معیشتی معلمان کارگروه‌هایی تشکیل شده است حتی در برنامه ششم توسعه حکمی را آورده‌ایم که اگر تصویب شود نظام حقوقی معلمان را جداگانه از سیستم کارمندی تدوین کنیم و به مجلس تحویل دهیم.

انتهای پیام
ارسال خبر به دوستان
* گیرنده(ها):
آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:
ارسال نظر
نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: