• سه شنبه ۲۶ بهمن ماه، ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۵
  • دسته بندی : اجتماعی
  • کد خبر : 9511-21814-5
  • خبرنگار : 15184
  • منبع خبر : ----

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد:

نیازمند 700 میلیارد تومان اعتبار برای اتصال خط یک به 2 قطارشهری هستیم

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد گفت: برای اتصال خط دو قطارشهری به خط یک در ایستگاه شریعتی نیازمند 700 میلیارد تومان اعتبار هستیم.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، کیانوش کیامرز امروز 26 بهمن ماه در مراسم بهره‌برداری از ایستگاه میدان راه‌آهن و شهدا در جمع خبرنگاران، با اعلام اینکه امروز آزمایش گرم فاز اول خط دو قطار شهری از ایستگاه شهدا تا ایستگاه کشف‌رود انجام می‌شود، گفت: یکی از اولویت‌های ما اتصال خط یک به دو در ایستگاه شریعتی است که برای انجام این اقدام نیازمند 700 میلیارد تومان اعتبار هستیم.

وی با بیان اینکه فاز نخست قطارشهری مشهد آماده مسافرگیری است، اظهار کرد: در حال حاضر بیشتر بر روی آزمایش‌های گرم و ایمنی قطار کار می‌کنیم و از 28 بهمن ماه سال جاری آمادگی کامل برای مسافرگیری را داریم.

کیامرز با اعلام اینکه در یک ماه گذشته ایستگاه‌های بولوار طبرسی و میدان راه‌آهن به اتمام رسیده است، عنوان کرد: هیچ‌کس باور نمی‌کرد که با این سرعت اقدامات لازم برای راه‌اندازی فاز اول خط دو قطار شهری مشهد انجام شود احداث ایستگاه‌های میدان شهدا و راه‌آهن اقدام غیرقابل حصولی بود که با همکاری مدیران شهری و پیمانکاران و زحمات شبانه‌روزی کارگران میسر شد.

وی با اشاره به اتمام ریل‌گذاری خط دو قطار شهری، تصریح کرد: البته در میدان سعدی باید اقدامات بیشتری را انجام دهیم، در حال حاضر نواقصی وجود دارد، اما تلاش خود را می‌کنیم تا این نواقص برطرف شود در حال حاضر ایستگاه راه‌آهن با یک راه دسترسی ایجاد شده و فروردین ماه نیز راه دسترسی غرب را برای این ایستگاه افتتاح خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد در خصوص تامین اعتبار فاز دوم خط دو قطارشهری، خاطرنشان کرد: این موضوع یکی از دغدغه‌های اصلی ما است با توجه به محدودیت منابع مالی تلاش شده ادامه خط 2 به دو فاز تقسیم شود که یک فاز آن از سعدی تا شریعتی و فاز دیگر از شریعتی تا انتهای خط تعریف شده است.

کیامرز ادامه داد: فاز دوم خط سعدی تا میدان شریعتی حدود سه کیلومتر است که تلاش می‌کنیم تا مهر ماه سال آینده به بهره‌برداری برسد و ادامه خط دو نیز تا 6 ماه دوم سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد با بیان اینکه با احتساب هزینه‌های ایزوله‌سازی و اجرای تاسیسات مکانیکی، تابلوهای برق و روشنایی، احداث هر ایستگاه 50 میلیارد تومان اعتبار نیاز داشته است، اظهار کرد: خوشبختانه در خصوص ایزوله‌سازی راه‌ها نگرانی خاصی نداریم.

وی با بیان اینکه افتتاح فاز اول قطار شهری مشهد اتفاق خاصی بود، تصریح کرد: برای تامین منابع مالی این پروژه شهرداری مشهد و دولت کمک‌های زیادی را به ما داشتند اعتبار این پروژه 1700 میلیارد تومان برآورد شده است.

وی با بیان اینکه در فاز اول هشت کیلومتر شامل 6 ایستگاه به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: تمام تلاش خود را کردیم تا خط دو قطارشهری مشهد از بالاترین کیفیت برخوردار باشد و برای انجام این مهم از بهترین امکانات استفاده کردیم.

وی در خصوص ساعات خدمات‌دهی فاز اول خط دو قطارشهری مشهد، خاطرنشان کرد: در شروع این خط از ساعت هفت تا 10 صبح به شهروندان خدمت‌رسانی می‌کند.

مدیرعامل قطار شهری مشهد با اشاره به اعتبار لازم برای ادامه این خط، گفت: نیازمند 700 میلیارد تومان اعتبار برای ادامه این خط تا شهرک سلامت هستیم.

کیامرز تکنولوژی خط دو قطار شهری مشهد را پیشرفته ترین تکنولوژی دانست و افزود: در حال حاضر علاوه بر راهبرهای چینی راهبرهای ایرانی نیز خط را هدایت می‌کنند سرعت این خط مانند خط یک 60 کیلومتر در ساعت است.

انتهای پیام
ارسال خبر به دوستان
* گیرنده(ها):
آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:
ارسال نظر
نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: