• شنبه ۱۰ تیر ماه، ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹
  • دسته بندی : سياسی
  • کد خبر : 964-3885-5
  • خبرنگار : 15093
  • منبع خبر : ----

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی:

رشیدیان محکم در سمت خود باقی می‌ماند/پاسخ به شایعات انتخابات

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی با اشاره به برخی شایعات مبنی بر تغییر استاندار گفت: استاندار محکم در سمت خود باقی خواهد ماند.

به گزارش ایسنا، منطقه خراسان، سیدجواد حسینی در نشست خبری خود با خبرنگاران در استانداری خراسان رضوی در خصوص اینکه عنوان شده او به عنوان یکی از گزینه‌های تکیه بر سکان شهرداری مشهد مطرح شده، گفت: من در این حد نادان نیستم که شهرداری مشهد را قبول کنم و شورای اسلامی شهر مشهد نیز آنقدر عاقل است که من را به عنوان شهردار قبول نکند.

وی همچنین در مورد تغییر استاندار خراسان رضوی ادامه داد: استاندار خراسان رضوی محکم در سمت خود باقی است و من نیز محکم معاون وی خواهم بود. 

حسینی همچنین خاطرنشان کرد: در رابطه با وزارت آموزش و پرورش نیز پیشنهاداتی شده اما من خودم را در این حد نمی‌دانم که آنها را قبول کنم، شایعات در فضای مجازی و حتی غیر مجازی وجود داشته که من آنها را تکذیب می‌کنم، اما هرجا که لازم باشد باری را از روی دوش دولت بردارم این کار را انجام خواهم داد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه ایجاد شغل پیوند وسیعی با کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد، تصریح کرد: مشکلات ایجاد شده در صندوق‌های موسسات مالی و اعتباری به خاطر خواب پولی است که در استان وجود دارد و دردسرهایی که این موسسات به وجود آوردند به خاطر این است که در گذشته به صورت بی‌ضابطه به این موسسات مجوز دادند، اما این دولت به صورت جدی ورود پیدا کرد و بسیاری از مسائل آنان را حل کرد، مسائل کاسپین هم در حال حل شدن است، این عارضه‌ای بود که به دولت یازدهم به ارث رسید و این دولت وقت گذاشت و این مشکلات را حل کرد.

وی خاطرنشان کرد: در بحث اقتصادی از جمله مسائلی که ما از کمیسیون امنیت ملی خواستیم دو چیز بود، یکی درباره بحث انتقال آب از دریای عمان به دو استان سیستان و بلوچستان و مشهد است که قرارگاه خاتم پذیرفته این مسولیت را انجام دهد و دیگری اتصال  راه آهن ما به چابهار است که در زمینه ریلی می‌تواند به ما کمک کند،  هر دوی این پروژه برای ما امنیت آفرین است که ما اجرای آنها را پیگیری می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص دستگیری افرادی در روز عید فطر در مشهد عنوان کرد: در پیش از ایام فطر نیز گروه‌هایی دستگیر شدند که قصدشان آمدن به مشهد بود، از جمله گروهی که در تهران عملیات انجام دادند، این راه طولانی را دیده بودند اما چون نتوانستند اینجا بیایند خواستند یک مکان نزدیکتر را انتخاب کنند که تهران را انتخاب کردند، این وجود داشته اما خوشبختانه با عملیاتی که در موصل انجام شد و با هوشیاری که در نیروهای نظامی، انتظامی و اشراف اطلاعاتی که ما داریم از ان جهت امنیت برقرار است، اما همان گروه داعشی که تهران را برای هدف خود انتخاب کردند به هدف خود نرسیدند.

حسینی با تاکید بر اینکه در جهت نظام‌مند کردن مدیریت نشاط اجتماعی در استان خراسان رضوی و مشهد باید رویکرد مطلوبی در پیش بگیریم، افزود: به گونه‌ای که در این رویکرد از دو آسیب ساختارشکنی(دینی و ملی) و رویکرد قالبی پرهیز کنیم، مهندسی نشاط اجتماعی در مشهد و خراسان یک مسئله بسیار مهم فرهنگی است که باید در کارگروه‌های فرهنگی مورد بررسی قرار گیرد، اینکه ما نشاط عمومی را تضمین کنیم بدون اینکه ساختار ملی و دینی شکسته شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی در بخش دیگری از این نشست خبری با اشاره به انتخابات اردیبهشت ماه، اظهار کرد: ما در بحث سلامت انتخابات دو نکته مورد تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر رعایت مر قانون و حق‌الناس را نصب‌العین خود قرار دادیم و برای تحقق این هدف نیروهای سالم، آگاه و قانون‌مدار را برای برگزاری انتخابات، انتخاب کردیم.

وی اضافه کرد: دست‌اندرکاران انتخابات نیز از نیروهای جوان، تحصیلکرده و باهوش انتخاب شدند و ما 172 هزار و 348 نفر-ساعت به نیروهایمان آموزش دادیم، علاوه بر اینها در 9 گروه تمامی فرمانداران به مشهد آمدند و آموزش‌های لازم را دیدند.

حسینی با اشاره به اینکه در روز انتخابات دو شایعه گسترده به سرعت انتشار پیدا کرد، گفت: یک شایعه کمبود تعرفه و دیگری تاخیر در آغاز فرایند رای‌گیری بود. واجدین شرایط در استان خراسان رضوی چهار میلیون و 465 هزار و 695 نفر بودند، برای انتخابات ریاست جمهوری از تهران 4 میلیون 855 هزار تعرفه از تهران آوردیم، یعنی 200 هزار تعرفه اضافه آوردیم که اگر صد در صد مشارکت می‌داشتیم باز هم 200 هزار تعرفه اضافه می‌آوردیم، دو نکته قابل توجه این است که ما تعرفه کم چاپ نکردیم و تعرفه کم به مخزن تعرفه استان خراسان رضوی نیاوردیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ما پس از توزیع تعرفه‌ها در شهرستان‎ها 67 هزار تعرفه را نیز در مخزن نگهداری کردیم، در شهرستان‌ها نیز 133 هزار تعرفه بیشتر از واجدین شرایط توزیع کردیم و تعداد تعرفه‌های مصرف شده در انتخابات  ریاست جمهوری در استان 3 میلیون و 456 هزار و 16 تعرفه بود، یعنی 28 درصد تعرفه‌ها مصرف نشد.

وی با بیان اینکه ما در شهرستان مشهد دو میلیون و 314 هزار و 716 نفر واجد شرایط اخذ رای داشتیم، ادامه داد: ما در مشهد دو میلیون و 387 هزار تعرفه در نظر گرفتیم، یعنی 50 هزار تعرفه بیشتر از میزان واجدین شرایط در مشهد داشتیم که 734 هزار و 457 تعرفه مصرف نشد،یعنی 31 درصد تعرفه‌های اختصاصی به مشهد اضافی آمد، طبیعی هم بود اضافی بیاید، در واقع هم تعرفه‌ها مازاد بر مصرف و هم شیوه توزیع آنان صحیح بود.

حسینی با بیان اینکه ما سامانه جامع انتخابات را نیز در اختیار داشتیم و حدود 99 درصد از شعب ما به سامانه وصل بوده و روند اخذ رای در شعب در آن کاملا قابل مشاهده بود، اظهار کرد: هیچ‌گاه در طول تاریخ انتخابات مشهد این حجم رای از مردم جمع نشده بود، با توجه به تعداد آرایی که مردم داده‌اند 16 ساعت اخذ رای داشتیم و به صورت میانگین در هر دقیقه برای انتخابات ریاست جمهوری 3600 رای به صندوق‌ها ریخته می‌شد  و برای انتخابات شوراها 3400 رای، علاوه بر اینها تعداد شعبه اخذ رای را به 420 شعبه افزایش دادیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی ادامه داد: اما تاخیر و توقف در برخی شعب وجود داشته، ممکن است برخی صندوق‌ها با تاخیر آغاز به کار کرده باشند یا ممکن بود برخی شعب تعرفه‌ آنها تمام شده باشد و توقف کوتاهی تا زمان ارسال تعرفه داشتند.

وی با اشاره به اینکه 24 صندوق با تاخیر آغاز به کار کرد، گفت: برخی از این صندوق‌ها دچار اشکال فنی شدند، برخی صندوق‌ها عبور آنها از گیت حرم تاخیراتی را ایجاد کرد، در برخی از شعب نیز نیروهای نظامی، انتظامی و یا حتی نمایندگان فرماندار با تاخیر بر سر شعبه رسیدند و همین عوامل باعث ایجاد تاخیر در روند رای‌گیری شد.

حسینی تاکید کرد: این موارد در همه انتخابات‌های گذشته وجود داشته اما در این انتخابات میزان آن نسبت به انتخابات‌های دیگر کمتر بوده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه ما مبنای تاخیرها را بر گزارشات هیات نظارت گذاشتیم، گفت: بر مبنای آنچه عزیزان در هیات نظارت گفتند ما همان را مبنا قرار دادیم با اینکه در برخی از موارد جای سوال داشت.

وی ادامه داد: بر اساس اعلام نظر هیات  نظارت  ما 1027 ساعت تاخیر در رای‌گیری داشتیم که این رقم معادل 61هزار و 620 دقیقه تاخیر بود، دقایق رای‌گیری از مردم چهار میلیون و 288 هزار و 480 دقیقه بود که 61 هزار دقیقه توقف می‌شود 61 هزار رای و اگر این گزارشات را بپذیریم و فرض را بر این بگذاریم- که البته این فرض محال است- تمامی این 61 هزار رای برای یک کاندیدا و یک گروه خاص بوده باز هم در سرنوشت انتخابات تاثیری نداشته است.

وی با اشاره به اینکه  100 فقره شکایت به ما واصل شد، خاطرنشان کرد:  هیات نظارت در چهارده شهر و چند روستا دستور بازشماری انتخابات شورای شهر را صادر کرد که در چهار شهر تغییراتی ایجاد شد، در سرخس جای نفر پنجم با ششم، گلمکان جای نفر سوم با ششم ، گلبهار جای نفر پنجم با ششم و در شهرستان باخرز جای نفر سوم با ششم عوض شد، در سایر شهرها نیز بازشماری تغییری در سرنوشت انتخابات ایجاد نکرد.

حسینی تصریح کرد: در مجموع هفت روستا نیز انتخابات شورای اسلامی در آنجا باطل شد که چهار روستا مربوط به شهرستان مشهد بوده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی در واکنش به سوالی در خصوص اظهارات شهردار مشهد مبنی بر اینکه استانداری خراسان رضوی در حکم انفصال از خدمت او نقش داشته است، عنوان کرد: شان استاندار این نیست که دیگران را در طرف خودش قرار دهد، استاندار نماینده حاکمیت در استان است، اما اگر دیگران نمی‌فهمند باید شان استاندار را حفظ کنند مشکل خودشان است، وظیفه استاندار اعمال حاکمیت در استان است، سیاست‌های عمومی دولت را باید پیاده کنند هرکس که پیاده نکرد با او برخورد می‌شود، اما در ارتباط با موضوع شهرداری استانداری هیچ نقشی نداشته و آن مساله مربوط به دیوان محاسبات با شهرداری مشهد بوده است.

انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: