• پنجشنبه ۱۶ شهریور ماه، ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰
  • دسته بندی : زیارت و گردشگری
  • کد خبر : 966-6791-5
  • خبرنگار : 15099
  • منبع خبر : ----

شاهد رشد قارچ‌گونه مراکز عرضه کننده غذا در مشهد هستیم

رئیس اتحادیه رستوران‌داران، چلوکباب، آشپزخانه و حلیم‌پزان مشهد گفت: شاهد رشد قارچ‌گونه تعداد مراکز عرضه کننده غذا در مشهد هستیم.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، حسن امیریان در سومین نشست هم‌اندیشی بررسی ضرورت برندینگ صنعت غذا که امروز 16 شهریورماه در محل اتحادیه صنف رستوران‌داران مشهد برگزار شد، ‌اظهار کرد: هم‌اکنون رستوران‌داران فعال در مشهد با مشکلاتی از قبیل مالیات، پرداخت هزینه‌های نامتعارف و پسماند مواجه هستند. همه این موارد مانع از تبدیل شدن بخشی از رستوران‌ها به یک برند گردشگری می‌شوند.

وی با بیان این که مشکلات کنونی رستوران‌داران سبب شده است که روزانه 9 رستوران و چلوکبابی در مشهد تعطیل شوند، یادآور شد: رشد قارچ‌گونه آشپزخانه‌ها و نظارتی که بر آن‌ها صورت نمی‌گیرد خسارت زیادی را بر ما تحمیل می‌کند.

رئیس اتحادیه رستوران‌داران، چلوکباب، آشپزخانه و حلیم‌پزان مشهد گفت: برخی از فعالانی که دست به ایجاد رستوران می‌زنند تخصص و دانش کافی در این حوزه ندارند و از طرفی روز به روز شاهد رشد روزافزون تعداد مراکز عرضه کننده غذا در مشهد هستیم.

وی گفت: تلاش می‌کنیم مشکلات رستوران‌داران و سایر صنف‌های فعال در این حوزه را حل کنیم. تا زمانی که مشکلات این واحدهای صنفی حل نشود تبدیل شدن به برند امکان‌پذیر نیست.

امیریان یادآور شد: باید اشاره کرد که تعطیلی واحدهای باکیفیت در حوزه عرضه غذا به سلامت جامعه آسیب وارد می‌کند و اینکه برخی از عرضه کنندگان، قیمت پایینی را اعلام می‌کنند قطعا به معنی پایین آوردن غذا نیز است.

در ادامه امیر شهلا، عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: اگر در حوزه به‌روز شدن صنعت گردشگری غذا کوتاهی کنیم این صنعت در شهرما منقرض خواهد شد.

وی اظهار کرد: باید در تمام عرصه‌های گردشگری به ویژه گردشگری غذا به‌روز باشیم تا در رقابت فعالان این حوزه عقب نمانیم.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: یکی از راه‌های به‌روز شدن، برگزاری همایش‌های فصلی و مناسبتی است. در این بخش می‌توانیم میزبان برگزاری فستیوال‌های غذا و خوراک باشیم و البته در درازمدت نیز شاهد رونق اقتصادی بسیار مطلوبی در این زمینه خواهیم بود.

وی عنوان کرد: بخشی از هزینه‌های زائران در مشهد مربوط به خوراک و تغذیه است، بنابراین باید در این حوزه برنامه‌ریزی صورت گیرد تا رضایت مسافران را در شهری که حدود 25 میلیون زائر دارد افزایش دهیم.

شهلا با بیان اینکه امروزه برندها با به کارگیری انواع تبلیغات سعی در کسب رضایت مصرف‌کننده و جلب نظر آنها دارند، افزود: با تغییر سبک زندگی مردم اکنون برخی از اقشار جامعه فرصت پخت و پز در منزل را ندارند، اینجا است که بحث برند و رقابت بر سر رضایت مشتری اهمیت پیدا می‌کند لذا باید تلاش کرد تا با به‌کارگیری شیوه‌های بازاریابی، رضایت مصرف‌کننده را کسب کرد.

وی با تاکید بر این که باید برای ایجاد یک برند ماندگار تلاش کنیم، اضافه کرد: خیلی از کمپانی‌ها برای بازاریابی و تبلیغات هزینه بسیاری را صرف می‌کنند اما تعداد کمی از آنها در این صنعت موفق می‌شوند زیرا رقابت در این حوزه بسیار تنگاتنگ است.

انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: