• چهارشنبه ۲۲ شهریور ماه، ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲
  • دسته بندی : فرهنگی و هنری
  • کد خبر : 966-12087-5
  • خبرنگار : 15239
  • منبع خبر : ----

/روی خط تئاتر/

کارگردان روزمَرگی:
اگر در تئاتر مشهد، اسم‌ها از تو حمایت نکنند شرایط تغییر می‌کند

کارگردان روزمَرگی گفت: اگر در تئاتر مشهد، اسمی از تو حمایت نکند شرایط به کلی تغییر خواهد کرد.

به گزارش ایسنا- منطقه خرسان، احسان نگهبان در میز گردی که در محل این خبرگزاری برگزار شد، در خصوص آغاز حرفه خود عنوان کرد: بنده از سال 88  وارد تئاتر شدم  و کار حرفه‌ای خود را از سال 94 آغاز کردم همچنین در جشنواره‌های مختلفی به عنوان بازیگر و کارگردان حضورداشتم که آخرین آن به عنوان بازیگر در جشنواره فجر بوده است. 

وی ادامه داد: بنده بیشترین تمرکز خود را بر روی بازیگری صرف کردم بعد از آن که با میلاد ظهوریان آشنا شدم توانستیم همکاری خوبی را آغاز کنیم که این امر منجر به دومین کارگردانی مشترک ما با عنوان نمایش «روزمَرگی» شد.

نگهبان در خصوص سوابق خود خاطر نشان کرد: کار قبلی که بنده در آن بازیگر بودم نمایش «سورنا» به کارگردانی امین رضایی اردانی بود که تجربه خوبی برای من محسوب شد همچنین در سایقه کاری خود بازی در نمایش‌های مرگ فروشنده در کنار مرحوم استاد کمال علوی، سورنا، بیستون می‌تازد، قاره هفتم و 578 را دارم.

کارگردان روزمَرگی ادامه داد: در نمایش «روزمَرگی» تمام طرح ها از جمله دکور، صدا، تصویر و... بر عهده خود تیم ما بود و صرفا دوستانی که در آینده به تیم ما اضافه خواهند شد در اجرای این طرح‌ها به ما کمک خواهند کرد. 

وی در ادامه افزود: دلیل برعهده گرفتن این طرح‌ها این است که ما به صورت مستقل کار می‌کنیم و بعد از آن که بازخوردهای خوبی  را از کار قبل شاهد بودیم کار طراحی  را دوباره بر عهده گرفتیم.

نگهبان در خصوص زمان نمایش «روزمَرگی» تصریح کرد: این نمایش 75 دقیقه است که از 13 تا 21 شهریورماه در سالن خورشید اجرا شده و در صورت استقبال قابل تمدید خواهد بود. 

این بازیگر تئاتر در خصوص طراحی صحنه نمایش خاطر نشان کرد: صحنه ما شامل یک تخت که در یک رینگ بوکس قرار گرفته است، می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه بازیگری را بهتر می‌داند یا کارگردانی گفت: به عقیده بنده تجربه بازیگری بهتر از کارگردانی است وقتی این دو کار را با یکدیگر ادغام می‌کنیم دغدغه‌های زیادی به فرد وارد می‌شود و ممکن است که بر روی بازی اثر بگذارد.

نگهبان ادامه داد: ما تصمیم گرفتیم که در کارهای بعدی اگر کارگردان مشترک بودیم فقط یکی از ما به ایفای نقش بپردازد.

کارگردان روزمَرگی در خصوص کار کردن در مشهد عنوان کرد: کار کردن در مشهد  سخت است زیرا اگر اسم نداشته باشی و یا اگر یک اسم تو را حمایت نکند شرایط به کلی تغییر خواهد کرد.

نگهبان در پایان اظهار کرد: من و میلاد ظهوریان به جایی  رسیدیم که فهمیدیم ذهن ما با دیگر کارگردانان فرق می‌کند و هدف ما این بود که یک سوال طرح کنیم تا تماشاچیان به پاسخ آن بپردازند شاید این سبک را خیلی‌ها نپسندند و افرادی آن را سبک ساختارشکن بپندارند اما در کل ما به این سبک بسیار نزدیک هستیم.

انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: