• چهارشنبه ۱۷ آبان ماه، ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
  • دسته بندی : زیارت و گردشگری
  • کد خبر : 968-5291-5
  • خبرنگار : 15099
  • منبع خبر : ----

قاعده‌مندی فروش بلیت هواپیمای زیارت اربعین؛

وقتی قانون بد بهتر از بی‌قانونی می‌شود

امسال سازمان هواپیمایی کشور اعلام کرد که فقط سه شرکت‌ شاد شرق، پیشگامان و رهبال آسمان در مشهد مجوز فروش بلیت اربعین دارند.

به گزارش ایسنا-منطقه خراسان، با حضور در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد و گفت‌وگو با چند تن از زائران اربعین مشخص شد که بسیاری از زائران هوایی بلیت پرواز خود را بر اساس نرخ مصوب خریداری کردند، باوجود اینکه این قاعده صدای بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی فعال در طول سال را درآورد اما از فروش بلیت زیارت اربعین با قیمت‌های نجومی و سوءاستفاده برخی آژانس‌های هواپیمایی از احساسات مردم به دلیل علاقمندی به زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) در این ایام جلوگیری کرد.

سعید ولی‌زاده، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در این ایام هیچ تخلفی از سوی آژانس‌های مسافرتی مجاز نداشتیم و بلیت‌های اربعین با نرخ مصوب به فروش رسید.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان گفت: در بازدیدهایی که بازرسان ما داشتند شکایتی دریافت نشد و اگر تخلفی صورت گرفته قطعا مربوط به آژانس‌های غیرمجاز اینترنتی است.

وی یادآور شد: به مردم توصیه می‌کنیم از مراجعه به آژانس‌هایی که پروانه و مجوز فعالیت ندارند خودداری کنند چرا که در صورت بروز مشکل اینگونه آژانس‌ها پاسخگو نخواهند بود.

اصولی صفار، بازپرس ویژه جرایم فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه خراسان، اظهار کرد: خوشبختانه در طی چند روز اخیر پروازهای اربعین با حداقل تاخیر انجام گرفت و با نظارت‌هایی که مسوولان فرودگاه مشهد استان داشت مدیرکل و مدیر ترمینال‌های فرودگاه درباره تاخیر پروازها و شفاف‌سازی نسبت به علت آنها پاسخگو بودند.

بازپرس ویژه جرایم فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد یادآور شد: در این ایام با وجود اینکه طبق منشور حقوق مسافران، پذیرایی از مسافران در پروازها بر عهده شرکت‌های هواپیمایی است اما فرودگاه برای پذیرایی از زائران و مسافران اقداماتی را انجام داد

وی یادآور شد: محیط فرودگاه مشهد به نسبت سایر فرودگاه‌ها به لحاظ مبلمان و پذیرایی مناسب‌تر است چرا که مسافران این فرودگاه زائران حضرت ثامن الححج(ع) هستند و تکریم مسافر و زائر در فرودگاه بسیار دارای اهمیت است.

اصولی صفار گفت: مدیرکل فرودگاه‌های استان مستنداتی را درباره خدماتی شرکت‌های هواپیمایی در این ایام به سازمان هواپیمایی ارسال و به ما نیز ارایه کرد.

انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: