• سه شنبه ۳۰ آبان ماه، ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵
  • دسته بندی : اقتصادی
  • کد خبر : 968-13084-5
  • خبرنگار : 15235
  • منبع خبر : ----

مدیر مرکز کارآفرینی جهاددانشگاهی استان مطرح کرد

تمرکز بر دانش بین رشته‌ای، راهکار اصلی توسعه کسب و کارهای دانش‌بنیان

مدیر مرکز کارآفرینی و اشتغال سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی تصریح کرد: مساله ما در راه‌اندازی شغل و کسب و کارهای دانش بنیان، ترکیب دانشگاه با یکدیگر است؛ یعنی همه رشته‌ ها با هم ترکیب شوند و در قالب یک تیم سازمان دهی شوند.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، دکتر جواد سخدری صبح امروز در نخستین همایش در مسیر دانشگاه کارآفرینانه در تالار مجتمع دکتر شریعتی دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی مشهد خاطرنشان کرد: کارآفریان تحصیل کرده دانشگاهی و مهارت ورزیده توانایی انجام کار به صورت مطلوب را دارند که بهترین سلاح هر جامعه‌ برای دستیابی به بالاترین سطح فناوری قابل عرضه در عرصه اقتصاد همین امر است.

وی گفت: چارچوب فهم کارآفرینی به عنوان قاعده بازی در دنیای کسب و کار، محیط، فرصت، فرد و فرایند است. همچنین فرایند کارآفرینی شناسایی فرصت ها و بهره‌برداری از آن هاست.

مدیر مرکز کارآفرینی و اشتغال سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی افزود: فشارهای محیطی به دانشگاه، کاهش بودجه‌های پژوهشی، کاهش حمایت های مالی و تغییر انتظارات از نقش دانشگاه در ارتباط با تعامل بیشتر با محیط است.

سخدری ادامه داد: به عنوان نمونه اسنپ یک تقلید است، همانطور که آپارات تقلید است اما فرصت های تقلیدی هم جزو فرصت‌هاست اما ما نتوانسته‌ایم شرکت‌های دانش بنیاد را از دانشگاه خارج کنیم به دلیل اینکه هنر کار تیمی را بلد نیستیم. این یک مساله ریشه‌ای است. اگر قرار است کار مفیدی صورت گیرد، در درجه اول روی کار تیمی باید تمرکز کنیم و هر کس در حوزه خودکوتاه بیاید.

وی تصریح کرد: مساله ما در راه‌اندازی شغل و کسب و کارهای دانش بنیان، ترکیب دانشگاه با یکدیگر است؛ یعنی همه رشته‌ ها با هم ترکیب شوند و در قالب یک تیم سازمان دهی شوند.

مدیر مرکز کارآفرینی و اشتغال سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی با بیان اینکه فرصت ها غیر قابل کنترل هستند، عنوان کرد: اما اگر شبکه‌سازی صورت گیرد، می توان آن را کنترل کرد.

سخدری ادامه داد: همچنین برای مشاهده روندها باید معنای روندهای اقتصادی را تحلیل و روندهای موثر در کسب و کار را شناسایی کرد و نیز بازار آینده را پیش‌بینی و مقدار و زمان شکل‌گیری نیاز و تقاضا و پتانسیل سودآوری را نیز ارزیابی نمود.

وی گفت: یک میلیون مغازه در مشهد وجود دارد در حالی که جمعیت این شهر دو میلیون نفر است. همچنین یک میلیون هم حاشیه نشین داریم که با این تعداد جمعیت مشهد سه میلیون نفر می شود. این یعنی به ازای هر 3 نفر، یک مغازه وجود دارد. چه کسی این شکاف بازار را تشخیص داده است.

مدیر مرکز کارآفرینی و اشتغال سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی گفت: درک فرصت را سازمان نظاره‌گر کارآفرینی شعبه ایران در دانشگاه‌ کارآفرین شناسایی کرده است. شاخص درک فرصت در کشور ما از 15 عدد 3 است. 

سخدری گفت: در ایران منابع به شدت هدر می‌رود به خاطر اینکه کسانی که در حوزه سرمایه‌گذاری فعالیت دارند، ارزش دانش مدیریت کسب و کار آفرینی را نمی‌دانند. امتحان می‌کنند و به زمین می‌خورند.

انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: