• شنبه ۴ آذر ماه، ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵
  • دسته بندی : اقتصادی
  • کد خبر : 969-784-5
  • خبرنگار : 15235
  • منبع خبر : ----

رییس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان مشهد مطرح کرد

شناسایی کاسبان برتر حلقه مفقوده حمایت از حقوق مصرف‌کننده

رییس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان مشهد با اشاره به انقاد تفاهم‌نامه میان این انجمن و اتاق اصناف مشهد در جهت حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان عنوان کرد: در انجمن در بررسی حوزه‌های مختلفی که نقطه تماس مشترک مصرف‌کنندگان با عرضه‌کنندگان کالا و خدمات بود، متوجه حفره بزرگی شدیم که مغفول واقع شده بود که همان شناسایی حبیب‌الله و کاسبان برتر است.

به گزارش ایسنا_منطقه خراسان، حمیدرضا باقرزاده ظهر امروز در نشست خبری انعقاد تفاهم‌نامه همکاری در راستای تحقق حقوق شهروندی فی‌مابین اتاق اصناف مشهد و سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در اتاق اصناف مشهد خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه‌ای که امروز در آستانه امضا و رسمیت بخشیدن است، ثمره ماه‌ها کار کارشناسی و تلاش در هیات مدیره انجمن و کار مشترک با هیات رییسه و کارشناسان اتاق اصناف است.

وی افزود: ایده این تفاهم‌نامه به ماه‌های ابتدایی فعالیت دوره دوم هیات مدیره انجمن حمایت از مصرف‌کنندگان شهرستان مشهد بازمی‌گردد. ما در انجمن در بررسی حوزه‌های مختلفی که نقطه تماس مشترک مصرف‌کنندگان با عرضه‌کنندگان کالا و خدمات بود، متوجه حفره بزرگی شدیم که مغفول واقع شده بود که همان شناسایی حبیب‌الله و کاسبان برتر است.

باقرزاده ادامه داد: انجمن همه ساله موظف است که در اجرای مفاد آیین‌نامه اجرایی ماده 6 قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و در همکاری با فرمانداری و نیز استانداری ارزیابی دستگاه‌های دولتی، عمومی و سازمان‌ها، نهادها و شهرداری‌ها را با هدف افزایش انگیزه و حساسیت دستگاه‌ها برای رعایت حقوق مصرف‌کنندگان انجام دهد و در نهایت منجر به شناسایی و تقدیر از دستگاه‌های منتخب شود.

وی تصریح کرد: برای اولین بار در انجمن این کار در سطح استان محقق شد و دستگاه‌هایی مورد ارزیابی قرار گرفتند که نهایتا در همایشی از این دستگاه‌ها تقدیر به عمل آمد.

رییس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان مشهد یادآور شد: همچنین در حوزه صنعت از واحدهای تولیدی و توزیعی که فعالیت عرضه، تولید و توزیع کالا و خدمات را بر عهده دارند، همه ساله تقدیر می‌شود. امیدوارم این تفاهم‌نامه به عنوان یک سند ارزشمند مورد توجه سایر انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در سایر شهرهای ایران و همچنین اتاق‌های اصناف قرار گیرد.

در ادامه این نشست علی غفوری مقدم، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، گفت: آنچه که در حوزه اصناف اتفاق می‌افتد، مجموعه‌ای از خدمات بسیار گسترده و متنوع صنفی است که این فرایندها مستقیما با حقوق مصرف‌کننده در بخش‌های گوناگون مواجه است.

وی افزود: بحث نان بحثی جدی است اما آیا کیفیت نان استانداردهای لازم را برای جلب رضایت مردم دارد یا خیر؟ ممکن است این ارزیابی‌ها را سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یا خود اتحادیه انجام دهد اما اگر در قالب این تفاهم‌نامه انجمن حمایت از مصرف‌کنندگان این مسئولیت را بپذیرد، یقینا می‌توان بسیاری از نقاط ضعف این فرایندها را اطلاع‌رسانی و پوشش داد.

 غفوری مقدم گفت: یکی از اولویت هایی که در نظارت استان آن را مد نظر قرار دادیم و از برنامه های ما با اتاق اصناف است، استانداردسازی خدمات صنفی به خصوص در حوزه خدمات فنی است؛ یعنی از طرفی استانداردهای فنی و صنفی ترکیب شود و از طرف دیگر استاندارد انتظارات حقوق مصرف‌کننده که یقینا در کنار هم می‌تواند یک چهره مناسب از بازار اسلامی را که شایسته نام مشهدالرضا(ع) را ارائه کند، تعیین گردد.

حسین ابراهیمی، رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان کشور، خاطرنشان کرد: ما راهبردهای مختلفی در حوزه حقوق مصرف کننده و فصل سوم ماده 9 قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان به منظور ساماندهی مشارکت مردمی در اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های حمایتی داریم و بر همین مبناست که این انجمن شکل گرفته است. 

وی ادامه داد: ما باید بتوانیم این سیاست‌ها و برنامه‌ها را بشناسیم و اگر لازم شد، مشارکت داشته باشیم و حقوق مردم را رعایت کنیم. اینکه بخش بازرگانی، صنعت و تولید در کنار هم قرار گیرند و این اصل را در خصوص کیفیت، قیمت و خدمات پس از فروش رعایت کنند، از مواردی است که باید در کنار همدیگر آن را به سرانجام روشنی برسانیم.

ابراهیمی افزود: چند محور در این طرح پیگیری می‌شود که یکی از آن‌ها این است که از کسانی که در این حوزه همه قوانین را رعایت می‌کنند، با شعار اسلامی کاسب حبیب خداست، را شناسایی و تقدیر کنیم.

وی عنوان کرد: امروز باید این شعار که جنس فروخته شده پس گرفته نمی‌شود، کاملا منتفی شود و اتفاقا محصول فروخته شده، پس گرفته شود.

انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: