• یکشنبه ۱۲ آذر ماه، ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵
  • دسته بندی : علمی و آموزشی
  • کد خبر : 969-8486-5
  • خبرنگار : 15219
  • منبع خبر : ----

عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد تاکید کرد؛

لزوم ورود دانشگاه‌های ایرانی به صنعت بازی‌سازی

عضو هیئت علمی گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه فردوسی مشهد گفت: از صنعت بازی سازی می‌توان سرمایه زیادی به دست آورد، بنابراین ضروری است که دانشگاه‌های ایران وارد این عرصه شوند و از این صنعت درآمدزایی داشته باشند.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، دکتر سعید ابریشمی امروز در همایش ملی «از ایده تا نشر در صنعت بازی‌سازی» که در دانشگاه فردوسی برگزار شد، با تاکید براینکه بازی‌سازی به عنوان صنعت اول سرگرمی در دنیا مطرح است، عنوان کرد: طیف عظیمی از جمعیت دنیا درگیر صنعت بازی سازی هستند و ایران نیز باید نظیر سایر کشورها وارد این عرصه شود.

وی اظهار کرد: در واقع ما در صنعت بازی‌سازی جایگاه خود را پیدا کرده ایم و توانسته ایم در این زمینه ورود پیدا کنیم؛ از صنعت بازی سازی می‌توان سرمایه زیادی به دست آورد، لذا در دانشکده مهندسی باید از علم آن درآمدزایی کرد و در غیر این صورت این صنعت آینده‌ای نخواهد داشت.

عضو هیئت علمی گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: دانشگاه فردوسی توانست با فراهم کردن امکانات لازم، مربیان و همچنین برگزاری کارگاه‌های تخصصی، در عرصه بازی سازی گام بردارد، اما رسیدن به این هدف بستگی به حمایت دانشجویان دارد تا با تلاش و کوشش خود بتوانند در این زمینه موفق شوند. 

در ادامه این همایش طاها رسولی، منتقد و طراح بازی‌های رایانه‌ای، اضافه کرد: بهترین تیم‌ها و بازی‌سازها افرادی هستند که از دانشگاه آموزش می‌بینند و به طور مستقیم از دانشگاه‌ها و انجمن حمایت می‌شوند و تنها این افراد می‌توانند در این زمینه موفق باشند.

وی تصریح کرد: در این زمینه لازم است بازی‌های خوبی ساخته شود، چرا که پس از ساختن بازی باید از خود پرسید که چه اقداماتی برای موفق شدن در این زمینه وجود دارد و با تمرین‌های مکرر می‌توانیم به این هدف خود دست یابیم و بازی های مختلفی را بسازیم چراکه این امر مهم، آینده روشنی را برای دانشجویان این رشته به ارمغان می‌آورد و لازمه این اتفاق فراهم کردن زمینه‌های آن است.

معین رضایی مدیر استدیو بازی سازی آنباند در ادامه این همایش با اشاره به  پنج نکته اساسی برای طراحی یک بازی کامپیوتری، اظهار کرد: افراد در ابتدای بازی‌سازی به یک ایده نیاز دارند و می‌توانند به عنوان اولین کار خود بازی را کپی کنند،  شرط دوم داشتن یک کامپیوتر است و الزاما نیاز به یک سوپر کامپیوتر نیست بلکه می‌توان با یک سیستم ساده کار خود را آغاز کرد، سوم به یک موتور بازی‌سازی نیاز است و با یک انجمن ساده هم می‌توان کار خود را انجام داد، چهارمین نکته داشتن اینترنت و در آخر هم به عزم و اراده نیاز است تا با ایمان داشتن به آن بتوانند به اهداف نهایی خود دست یابند.

وی با بیان اینکه بازی‌سازان باید از پنج نکته اشتباهاجتناب کنند، گفت: اولین نکته ساختن تکنولوژی به جای بازی‌سازی است، دوم اینکه به سمت بازی‌های بزرگ نروند، چراکه هیچ‌وقت این ایده‌ها تمام نمی‌شود، سوم نشان ندادن بازی‌ها به دیگران است، زیرا  انگیزه‌های فرد از بین می‌رود و باید به افراد مختلف این گونه ایده‌ها را نشان دهند تا از نظرات آن‌ها بهره‌مند شوند، چهارم  سعی در جلب رضایت همه داشته باشند و اینکه بدانند از چه کسی نظر بخواهند و در آخر نیز بعد از اتمام پروژه کار خود را نشر دهند.

انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: