• دوشنبه ۲۱ اسفند ماه، ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۶
  • دسته بندی : اجتماعی
  • کد خبر : 9612-18014-5
  • خبرنگار : 15249
  • منبع خبر : ----

انتقاد شهردار مشهد ازعدم حضور شهرداران در تصمیم گیری‌های کشور

شهردار مشهد گفت: شهرداران در هیچ‌ کدام از تصمیم گیری‌های کشور حضور ندارند.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، قاسم تقی‌زاده خامسی، امروز در آیین رونمایی از 210 دستگاه اتوبوس و مینی بوس جدید که در بازار خودروی مجیدیه مشهد،50 با بیان اینکه «50 درصد از جمعیت شهرنشین ما درکلان‌شهر‌ها هستند»، اظهار کرد: کلان‌شهر‌ها ظرفیت باالقوه‌ای دارند اما دراین 25 سال بنده کمتر دیده‌ام که دولتی از این ظرفیت باالقوه استفاده کند. در هیچ دولت و مجلسی با توجه به سابقه‌ای که در مدیریت شهری دارم از شهرداران استفاده نشده است.

وی خاطر‌نشان کرد: ما در هیچ کدام از تصمیم گیری‌‌‌های کشور حضور نداریم. حتی اگر مصوبه‌ای برای شهرداری‌ها در مجلس تصویب ‌شود، با هماهنگی وزرات‌خانه‌ها نوشته می‌شود. این هماهنگی به این معناست که شهردار یک کلان‌شهر سه و نیم میلیون نفری باید بنشیند و التماس کند تا بتواند افکار خودش را به گونه‌ای در آن مصوبه بگنجاند .

شهردار مشهد با بیان اینکه «خواهش بنده از رئیس مجلس شورای اسلامی این است که   حداقل سالی یک‌بار با شهرداران 8 کلان‌شهر جلسه‌ای داشته باشند»،تصریح کرد: ما در شهر‌ها می‌توانیم توسط شهرداران اتفاقات مهمی را رقم بزنیم.

وی افزود: شهرداران با بدنه‌ی عمومی جامعه درتماس هستند، مسئولیت اجتماعی را به‌خوبی درک می‌کنند و مسائل اقتصادی را به‌خوبی می‌فهمند اما تصمیماتی که در مرکز کشور گرفته می‌شود غالبا خالی از افکارآنهاست.

تقی‌زاده خامسی بیان کرد : ازآقای لاریجانی درخواست داریم که ازسال آینده اجازه دهند 8 شهردارکلان‌شهرها سالی یک‌بار با ایشان جلسه داشته باشند و مطالب موردنظر خود را مطرح کنند.

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: امروز 155 اتوبوس و 55 مینی‌بوس به ناوگان شهر مشهد اضافه می‌شود. ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی مشهد در مجموع 1800 دستگاه اتوبوس دارد. تقریبا می‌توانیم بگوییم 10 درصد از اتوبوس‌های فرسوده از این ناوگان خارج می‌شوند و میانگین عمر ناوگان حمل‌ونقل عمومی ما به 7و نیم سال خواهد رسید. به‌زودی تعداد دیگری اتوبوس هم به ناوگان اضافه خواهد شد.

و ی ادامه داد: اتوبوس در شهر‌هایی که طرح جامع شطرنجی دارد بسیار موثر است. ایجاد یک تونل مترو 250 میلیارد تومان و ایجاد یک خط بی‌آر‌تی 10 میلیارد تومان هزینه دارد؛ یعنی هزینه ایجاد یک خط بی‌آرتی یک بیست و پنجم هزینه ایجاد تونل است.

تقی زاده خامسی گفت: خط 1 بی‌آر‌تی مشهد 100 هزار نفر مسافر و مترو مشهد هم 100 هزار مسافر جابه‌جا می‌کند.  با یک بسیت و پنجم هزینه ایجاد یک  تونل مترو می‌شود همان تعداد مسافر را با یک خط بی ارتی جابه‌جا کرد. بنابراین اتوبوس در شهر‌هایی  که طرح جامع شطرنجی دارند بسیار موثر است.


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: