• سه شنبه ۲۲ اسفند ماه، ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳
  • دسته بندی : زیارت و گردشگری
  • کد خبر : 9612-6691-5
  • خبرنگار : ----
  • منبع خبر : ----

مجتمع‌های رفاهی بین راهی ارزیابی و رتبه‌بندی می‌شوند

رييس اداره بازرگانی و سرمایه‌گذاری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‎ای استان گفت: با هدف ارتقاء سطح خدمات‌رسانی به مسافران و زائران بارگاه امام رضا(ع) از بیستم بهمن ماه سال جاری تا 15 فروردین 1397، تمامی مجتمع‌های خدماتی- رفاهی در سطح جاده‌های استان به صورت مستمر مورد بازدید قرار می‌گیرند.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان و به نقل از روابط عمومی اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوي، سید حامد افتخارزاده اين بازديدها را در راستای ارتقاء سطح خدمات رسانی به کاربران جاده‌ای و ایمنی در ترافیک محورهای مواصلاتی استان عنوان كرد و گفت: با توجه به اینکه در حال سپری کردن آخرین روزهای سال ۱۳۹۶ و آغاز سفرهای نوروزی هستيم، کنترل و بازدید هرچه بیشتر اماکن خدماتی- رفاهی حاشیه راه‌ها از اهميت زيادي برخوردار است.

وی گفت: در این راستا لزوم نظافت کامل نمازخانه‌ها، سرویس‌های بهداشتی، تامین گرمایش اماکن داخل مجتمع‌ها، تامین آب گرم داخل سرویس‌ها، آماده‌سازی مکانی برای مادران و نوزادان، امکان دسترسی آسان جانبازان و معلولین به اماکن داخل مجتمع، ارتقاء کیفی فضای سبز، نظافت عمومی داخل مجتمع‌ها، نصب بنرهای اطلاع‌رسانی و حضور دایمی مدیر داخلی مجتمع در محل مجتمع در ایام نوروز 1397 به کلیه مالکان مجتمع‌های خدماتی- رفاهی استان ابلاغ شده و مورد تاکید قرار گرفته است.

وی با تاکید بر نقش قابل توجه مجتمع‌های خدماتی- رفاهی بین راهی در ارتقاء ایمنی جاده‌ها افرود: هدف غایی این اداره کل، جذب مسافران جاده‌ای به داخل مجتمع‌های خدماتی- رفاهی بین راهی به منظور برخورداری از یک استراحت کوتاه مدت و رضایت بخش، استفاده از امکانات داخل مجتمع‌ها، رفع خستگی و پیگیری سفر به شکلی ایمن تا رسیدن به مقصد است.

وی بیان کرد: به منظور نظارت بر نحوه فعالیت و خدمات دهی مجتمع‌های خدماتی- رفاهی بین راهی، تشکیل تیم‌های نظارتی از خرداد ماه سال جاری در دستور کار قرار گرفته و با هدف اثربخشی بیشتر نظارت‌ها، این تیم‌ها به صورت کمیته‌های شهرستانی تشکیل شدند و بازدید و پیگیری رفع نواقص مجتمع‌های موجود در هر شهرستان، به کمیته شهرستان مذکور واگذار شد.

وی ادامه داد: رستوران‌ها، فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی، پمپ بنزین‌ها، مساجد و نمازخانه‌ها و امامزاده‌ها از جمله مكان‌هاي مورد بازدید هستند كه نواقص موجود در هریک شناسایی و به مالکان ابلاغ شده و متعاقبا پس از یک مهلت 10 تا 15 روزه جهت رفع نواقص، مجددا مورد بازدید قرار می‌گیرند و در صورتی که اماکن خدماتی دارای نقص، نسبت به رفع نواقص اقدام نکنند از ادامه فعالیت‌شان تا زمان رفع نواقص ممانعت می‌شود.

افتخارزاده خاطرنشان كرد: برای این بازدیدها چک لیست‌های یکپارچه‌ای تدوین شده تا ملاک عمل کلیه تیم‌های بازدیدکننده در سطح استان قرار گیرد. این چک‌لیست‌ها قابلیت امتیازدهی داشته و مجتمع‌های خدماتی- رفاهی در پایان هر مرحله بازدید امتیاز می‌گیرند، لذا به منظور تشویق این واحدها در پایان این طرح مجتمع‌ها رتبه‌بندی شده و از تسهیلات، معافیت‌های مالیاتی احتمالی، کاهش احتمالی تعرفه‌های آب و برق و سوخت و امثال آن در سال 1397 برخوردار می‌شوند.

وی یادآور شد: هموطنان می‌توانند شکایات، نظرات و پیشنهادات خود را به سامانه پیامکی 1000525 پیامک کنند.

انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: