• سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه، ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷
  • دسته بندی : زیارت و گردشگری
  • کد خبر : 972-6691-5
  • خبرنگار : ----
  • منبع خبر : ----

بیشترین رضایت مردمی از نظم حرم رضوی و کمترین رضایت از کیفیت سخنرانی‌ها است

نتایج نظرسنجی نوروزی در سال 97 با نمره‌دهی زائران به خدمات کلی آستان قدس رضوی اعلام شد.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان و به نقل از روابط عمومی آستان قدس رضوی، نتایج افکارسنجی زائران بارگاه منور رضوی از ارائه خدمات آستان قدس رضوی در ایام نوروز پس از بررسی و سنجش پرسشنامه‌های بیش از 5 هزار و 424 نفر اعلام شد.

در بخش محتوایی بیشترین میزان رضایت از شیوه برگزاری نماز جماعت، کیفیت برنامه‌های قرآنی، دعا و اذان و نظم و مدیریت برنامه‌های داخل حرم بود و از سوی دیگر کمترین میزان رضایت نیز از کیفیت سخنرانی‌های حرم، کیفیت مسابقات فرهنگی، کیوسک‌ها و اطلاع‌رسانی برنامه‌های حرم عنوان شده است.

در این طرح پاسخگویان که غالبا به صورت شخصی به مشهد مشرف شده بودند، نزدیک به 18 را به خدمات آستان قدس رضوی در ایام نوروز دادند.

در این طرح زائران تهرانی با 22 درصد و زائران اصفهانی با 14 درصد بیشترین آمار تشرف به حرم مطهر رضوی را به خود اختصاص دادند.
نتایج این نظرسنجی حاکی از آن است که 54 درصد از پاسخگویان وضعیت خدمات نسبت به گذشته را بهتر عنوان کردند و 17 درصد از آن ها موفق به حضور در میهمانسرای حضرت رضا علیه السلام شده بودند، در همین طرح 20 درصد عنوان کرده اند که توانسته اند از برنامه‌های فرهنگی آستان قدس رضوی بهره مند شوند.

نظافت و پاکیزگی صحن‌ها و رواق‌های حرم، کیفیت نور و روشنایی داخل حرم و فعالیت امور کفشداری‌ها و توزیع پلاستیک بهترین کیفیت و خدمات دهی را کسب کردند و خدمات پارکینگ خودروهای شخصی، توزیع غذا و بسته‌های متبرک نیز  در واحد نظام پذیرش پیشنهادها کیفیت پایین‌تری را در خدمات دهی به خود اختصاص داده اند.

در بخش محتوایی نیز بیشترین میزان رضایت از شیوه برگزاری نماز جماعت، کیفیت برنامه‌های قرآنی، دعا و اذان و نظم و مدیریت برنامه‌های داخل حرم بود و از سوی دیگر کمترین میزان رضایت نیز از کیفیت سخنرانی‌های حرم، کیفیت مسابقات فرهنگی، کیوسک‌ها و اطلاع‌رسانی برنامه‌های حرم عنوان شده است.

پاسخگویان همچنین در حوزه خدمات شهری بیشترین میزان رضایت را به ترتیب از کیفیت مراکز بهداشتی و درمانی، کیفیت حمل و نقل عمومی، کیفیت وسیله حمل و نقل مسافر به شهر مشهد، کیفیت محل اسکان و اقامت و تردد و آمد و شد خودروها در اطراف حرم داشته اند.

این نظر سنجی به همت اداره ارتباطات مردمی معاونت ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی و با حضور پژوهشگران و کارشناسان انجام شده است.

انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: