• چهارشنبه ۹ خرداد ماه، ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶
  • دسته بندی : زیارت و گردشگری
  • کد خبر : 973-1791-5
  • خبرنگار : 15099
  • منبع خبر : ----

رییس میراث فرهنگی مشهد:

غلو کردن در تبلیغات موجب نارضایتی‌ مسافران می‌شود

رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشهد گفت: برخی نارضایتی‌های مسافران از آژانس‌‎های مسافرتی به این امر برمی‌گردد که آن‌ها در تبلیغات غلو می‌کنند.

احمد دیناری در گفت‌وگو با ایسنا- منطقه خراسان، اظهار کرد: ماهیت شکایات مردم از آژانس‌های مسافرتی به این موضوع برمی‌گردد که کسب‌وکار آژانس‌ها نوعی خرده‌فروشی و واسطه‌گری است، در واقع آژانس‌ها خدمات حمل و نقل، اقامت و... ترکیب می‌کنند و با افزودن سود 5 تا 20 درصد به مشتریان عرضه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به این ماهیت آژانس‌ها، آن‌ها بر وقوع نارضایتی‌ها و شکایات کنترل صددرصد ندارند؛ در حقیقت داشتن حداقل شکایت از سوی مسافران معقول و قابل پذیرش است، اما به عنوان مثال اگر در طی سه ماه یک آژانس 6 شکایت داشته باشد این امر بیانگر وجود مشکل در آن است و اعتبار آژانس زیر سوال می‌رود.

رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشهد با بیان اینکه فروش سفر، فروش رویاهاست، گفت: کالایی که آژانس‌ها عرضه می‌کنند لمس کردنی نیست، بلکه تجربه‌شدنی است و در واقع کار دفاتر خدمات مسافرتی تجربه و خاطره‌سازی است و چنانچه خطایی از نیروی انسانی و مدیریتی یا مشکلی در محیط کلان مقصد رخ دهد قطعا بر رضایت مسافران اثر می‌گذارد.

وی درباره علت نارضایتی‌های مسافران گفت: بخشی از نارضایتی‌ها ناشی از خطای نیروی انسانی است، کم‌توجهی به مشتری و عدم پاسخگویی و راهنمایی مسافران به خطای نیروی انسانی برمی‎گردد. همچنین برخی نارضایتی‌ها به غلو کردن در تبلیغات برمی‌گردد مثلا برای مشتریان خوشایند نیست که به دنبال تبلیغ تخفیفات ویژه، به دفتری مراجعه کنند و بعد متوجه ‌شوند این تخفیفات ارائه نمی‌شود.

دیناری ادامه داد: همچنین در برخی موارد آژانس‌ها خدماتی را در هنگام عقد قراداد با مسافر عنوان می‌کنند در حالی که در طی سفر این خدمات ارائه نمی‌شود و این امر موجب نارضایتی آن‌ها می‌شود. باید اشاره کرد که منشور حقوق گردشگر با 15 ماده در همه آژانس‎ها موجود است و مشتریان می‌توانند هنگام عقد قراداد آن را مطالعه کنند و همچنین اعتبار پروانه آژانس را چک کنند.

رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشهد با اشاره به توصیه‌هایی که مسافران هنگام عقد قراداد باید به آن‌ها توجه داشته باشند، گفت: در هنگام امضای قراداد متن آن را به دقت مطالعه کنند و بعد از آن مشتریان حتما رسیدی را دریافت کنند، باید متن قراداد در دو نسخه نوشته شود و مشتریان یک نسخه را از آژانس تحویل بگیرند.

وی ادامه داد: کارمند آژانس موظف است که گذرنامه مسافر را از حیث اعتبار و سایر شرایط چک کند و آژانس‌ نیز موظف است که مسافران را بیمه کند، همچنین در مواردی توافقات سفر در تلگرام انجام می‌شود که این امر کاملا اشتباه است. 

دیناری گفت: باید اشاره کرد که 85 درصد مشتریان آژانس‌های مسافرتی نارضایتی خود را اعلام نمی‌کنند و در اغلب موارد سکوت علامت رضایت نیست.

انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: