• یکشنبه ۱۷ تیر ماه، ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۰
  • دسته بندی : فرهنگی و هنری
  • کد خبر : 974-6887-5
  • خبرنگار : 15259
  • منبع خبر : ----

مسئول گروه دین و فرهنگ اسلامی به‌نشر:
نمی‌خواهیم به عنوان یک انتشارات صرفا دینی شناخته شویم

مسئول گروه دین و فرهنگ اسلامی انتشارات آستان قدس رضوی گفت: نمیشخواهیم تنها به عنوان یک انتشارات صرفا حوزوی و اسلامی شناخته شویم.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، مسعود سنجرانی صبح امروز، هفدهم تیرماه که در نشست نقد کتاب «جوانان و نیازهای امروز»، در محل سالن شورای جهاد دانشگاهی خراسان رضوی سخن می‌گفت، اظهار کرد: برخی حوزه‌ها از ابتدای تاسیس به‌نشر اهمیت زیادی برای آن داشت و البته ما تنها نباید به عنوان انتشارات صرفا اسلامی و حوزوی شناخته شویم؛ به این دلیل که رسالت به‌نشر در اساسنامه، از ابتدا درنظر گرفتن مخاطب عام بوده است.

وی افزود: اما تا ابتدای دهه ۹۰، یک نگاه کاملا آکادمیک بر  به‌نشر حاکم و گستره موضوعی متنوع بود و نوعی آشفتگی موضوعی در آن دیده می‌شد.

مسئول گروه دین و فرهنگ اسلامی انتشارات آستان قدس رضوی ادامه داد: همچنین تا این زمان، کتاب‌های روان‌شناسی به‌نشر نیز نوعی نگاه آکادمیک داشتند و بیشتر به‌صورت ترجمه کتب دیگر بوده‌ است؛ بنابراین می‌توان گفت تا اواخر دهه هشتاد، به‌نشر یک انتشارات اثرپذیر بود. اما با توجه به تحولات اجتماعی صورت‌گرفته، به‌نشر به این نتیجه رسید که نمی‌تواند با این شیوه جوابگوی مباحث و نیازهای روز جامعه باشد.

سنجرانی تصریح کرد: یکی از این مباحث، روان‌شناسی، جامعه‌شناسی و به ویژه حوزه نسل جوان است و بنابراین، شروع به سفارش در این حوزه کردیم و باتوجه به سوابق اساتید این حوزه، مطابق با شیوه‌نامه‌ای که خود در نظر گرفتیم، از ایشان طلب کار و همکاری کردیم.

وی عنوان کرد: کتاب «جوانان و نیازهای امروز» در کنار دو اثر دیگر، «دانستنی‌های بلوغ نوجوانان» و «نوجوانان و جوانان در پیچ‌وخم‌های بحران»که از یک مجموعه است، تکمیل می‌شود و قابل نقد است.

سنجرانی خاطرنشان کرد: نگاه بین رشته‌ای در موضوعات مختلف همانند کاری که اساتید و نویسندگان کتاب «جوانان و نیازهای امروز» انجام دادند، بسیار راهگشا است و خوشبختانه این عزیزان توانستند از عهده آن برآیند.

مسئول گروه دین و فرهنگ اسلامی انتشارات آستان قدس رضوی بیان کرد: این مجموعه کتاب‌های سه‌گانه، از سال ۹۵ تا به‌حال، به چاپ دوم رسیده و به هیچ وجه فروش سازمانی نداشته، ضمن این که با توجه به وضعیت بازار نشر امروز، کتابی که به تیراژ ۳۰۰۰ عدد برسد، توانسته با مخاطب ارتباط برقرار کند.

وی ضمن بیان این که این جلسه نقد کتاب، دومین جلسه با اصحاب رسانه است، پیرامون ارزیابی کتب گفت: ما علاوه‌بر ارزیابی داخلی انتشارات، یک یا دو ارزیابی بیرونی هم در مشهد، تهران و دیگر شهرستان‌ها هم داریم که توسط متخصصین موضوع انجام می‌شود.

سنجرانی در تکمیل سخنان خود افزود: امیدوارم نه‌تنها برای این کتاب، بلکه درمورد کتب دیگر به‌نشر نیز این جلسات نقد صورت گیرد، ضمن این که به‌نشر به طور کلی آماده شنیدن نظرات است تا در این تعامل و همکاری بتواند رشد داشته باشد.

انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: