• یکشنبه ۱۷ تیر ماه، ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۹
  • دسته بندی : فرهنگی و هنری
  • کد خبر : 974-6987-5
  • خبرنگار : 15260
  • منبع خبر : ----

معاون اجرایی بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع):

وجود امام رضا(ع) یک سرمایه اجتماعی است

معاون اجرایی بنیاد بین‌المللی  فرهنگی هنری امام رضا (ع) گفت: وجود امام رضا (ع) یک سرمایه اجتماعی است و یک دارایی باارزش فرهنگی و معنوی است که می‌توان آن را محور وحدت قرار داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه خراسان، فرشید فلاح که امروز صبح در همایش «آسمانی‌ها» که با حضور مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در تالار نور مشهد برگزار شد اظهار کرد: سفر تاریخی امام رضا (ع) به مشهد، نقطه عطف تاریخ ایران است و همه ما ایرانی‌ها و خراسانی‌ها وامدار امام رضا (ع) هستیم؛ البته کسانی که کار فرهنگی انجام می‌دهند، وامداری و بدهکاری‌شان به این آستان‌قدس بیشتر است.

وی ادامه داد: نام‌گذاری «خدمت کریمانه» در این دهه نشان داد که باید بیشتر از این از وجود مقدس ایششان بهره ببریم. اکنون باید هوشیاری خود را بدست آوریم واز سرمایه‌های اصلی‌مان مانند وجود امام رضا (ع) بهتر بهره گیریم.

معاون اجرایی بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) تصریح کرد: جنگ فرهنگی با ابزار فضای مجازی بسیار جدی است و در دهه کرامت و با وجود  امام رضا (ع) می‌توانیم به این سرمایه اجتماعی بپردازیم و باید از فرصت دهه کرامت برای خنثی‌سازی فعالیت‌های دشمنان استفاده کنیم.

فلاح افزود: ایجاد بی‌اعتمادی هدفی است که آنان به دنبال آن هستند و این بهترین راه مبارزه‌ای است که حریف ما برگزیده است؛ به همین دلیل فرصت دهه کرامت بهترین فرصت است که نشاط اجتماعی جامعه را افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: نام‌گذاری دهه کرامت به عنوان خدمت صادقانه به این معناست که باید از ظرفیت‌ سرمایه اجتماعی امام هشتم برای خدمت‌رسانی به مردم استفاده کنیم و این رویکرد می‌تواند به فراگیر شدن معنویت و ارزش‌ها بینجامد.

در ادامه این مراسم محمد حسین‌زاده، مسئول معاونت فرهنگی سپاه امام رضا (ع) گفت: ما در حوزه شادی اهل‌بیت (ع) دچار ضعفیم و کم‌کاری می‌کنیم؛ البته چند سالی است که حرکت‌هایی در این زمینه آغاز شده است.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم که همانطور که مناسبت‌های مذهبی را با شور برگزار می‌کنیم، میلاد ائمه (ع) را نیز باشکوه برگزار کنیم.

مسئول معاونت فرهنگی سپاه امام رضا (ع) افزود: به صورت متداول در سال افرادی که به مسجد می‌روند، افراد مشخصی هستند و البته یک عده هم هستند که نمی‌آیند؛ پس ما باید جشن‌ها را به کوچه و خیابان ببریم.

حسین‌زاده اضافه کرد: امسال با مجموعه علاقه‌مندان فرهنگ رضوی جلسه داشتیم و خروجی این شد که هر کس هر توانی دارد، به کار گیرد تا خیابانی نباشد که آذین‌بندی نشده باشد و مهم‌ترین اتفاق این است که دهه کرامت امسال، مشهد را غرق نور و سرور کنیم و همه باید با هم همکاری کنند تا امسال متفاوت‌ از سال‌های دیگر جشن برپا شود.

انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: