• سه شنبه ۱۹ تیر ماه، ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹
  • دسته بندی : اجتماعی
  • کد خبر : 974-10714-5
  • خبرنگار : 15160
  • منبع خبر : ----

چگونه در محیط کار ایده‌آل باشیم؟

شاید بعضی از افراد این احساس خوشایند را تجربه کرده‌اند که همواره مورد تایید مدیر یا رئیس خود قرار می‌گیرند و یا اینکه مدیر،  افکار، عقاید و باورهای آنها را تایید و یا حتی تحسین می‌کند.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان و به نقل از سایکولوژی تودی، امروزه علم روانشناسی ثابت کرده که مدیریت صحیح با هدف انگیزه‌مندی کارکنان بیشترین تاثیر را در کیفیت کار خروجی هر مجموعه می‌گذارد، پس در این میان وظیفه کارکنان یک مجموعه برای داشتن عملکرد بهتر و مورد تایید مدیر چیست؟.

شاید برای بعضی از کارمندان یا کارکنان یک مجموعه ایده پذیرش و تحسین توسط مدیر چندان جالب و دلپسند نباشد، اما اگر می‌خواهید در کار خود پیشرفت کنید، همواره سعی کنید نیازهای اصلی مدیر مجموعه را پیدا کنید و مطابق میل او کارها را به پیش ببرید. در اینصورت ضمن مواجه شدن با تحسین مدیر یا کارفرما، انگیزه لازم برای ادامه کار و پیشرفت بیشتر در حرفه یا کار خود را پیدا خواهید کرد.

البته در این میان ممکن است کارکنان با شیوه‌های مدیرت کمتر شناخته‌شده نیز روبه‌رو شوند.

از نظر روانشناسی بهتر است قبل از هرگونه اقدام در جهت واکنش به رفتار مدیر خود ابتدا با نظریه دلبستگی اجتماعی و انواع دلبستگی آشنا شوید.

نظریه دلبستگی، یک نظریه محبوب در روانشناسی است که توسط جان بالبی روانشناس انگلیسی مطرح شد. ارکان اصلی این نظریه  بررسی رابطه فرزند- والدین  و وابستگی‌های اجتماعی- عاطفی انسان‌ها به یکدیگر است.

دلبستگی به چهار شاخته دلبستگی ایمن، دلبستگی نا ایمن، دلبستگی نا ایمن دو سوگرا و دلبستگی آشفته تقسیم می‌شود که برای شناخت هرکدام مطالعات تکمیلی بیشتری نیاز است.

محققان دریافتند که بهترین راهکار برای تعامل بهتر با مدیر یا رئیس توجه به نکات ذیل است.

1. این باور را بپذیرید که شما می‌توانید تاثیر مثبتی بر روی مدیر خود بگذارید، همچنین بهتر است بدانید که حمل عنوان مدیر یا رهبر گروه صرفا توجه به جایگاه نیست، بلکه مدیر یک مجموعه با کشف و مدیریت توانایی‌ کارکنان در هر حوزه به نوعی در شکوفا شدن استعدادها در جهت پیشبرد منافع مشترک گام بر می‌دارد.

2. حتما بر روی نگرش و نوع شخصیت و وضعیت دلبستگی اجتماعی مدیر خود تمرکز کنید. این کار آنچنان هم دشوار نیست، شما می‌توانید با مطالعه شیوه‌های شخصیتی، از علایق مدیر خود بیشتر آگاه شوید.

3. شما در جایگاه یک کارمند باید به این باور برسید که نوع نگرش و برخورد رئیس با شما مستقیما تحت تاثیر الگوی دلبستگی اجتماعی شما است و صرفا به منزله نوع شخصیت شما نیست. در واقع این باور به شما کمک می‌کند که هرگز انتقادهای رئیس خود را شخصی‌ برداشت نکنید و استرس خود را در برابر انتقاد‌های شدید بهتر مدیریت کنید.

4. پس از شناخت وضعیت دلبستگی اجتماعی مدیر ، سعی کنید برای پیشرفت خود و مجموعه‌تان به بهترین شکل ممکن مطابق با میل و رفتار او در پیگیری کارها و وظایف رفتار کنید تا به زودی نتیجه این رویکرد منطقی را ببینید.


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: