• چهارشنبه ۲۰ تیر ماه، ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹
  • دسته بندی : اجتماعی
  • کد خبر : 974-11414-5
  • خبرنگار : 15291
  • منبع خبر : ----

صرفه‌جویی یک میلیون یورویی در ناوگان خط یک قطارشهری مشهد

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد گفت: جوانان و کارکنان ما با نیرو و توانمندی خود یک میلیون یورو صرفه جویی کردند.

به گزاش ایسنا- منطقه خراسان، وحید مبین مقدم صبح امروز، در مراسم آیین رونمایی از تعمیر اساسی ناوگان خط یک قطار شهری مشهد اظهار کرد: لازمه بهره‌برداری ایمن و سریع از ناوگان حمل‌و‌نقل ریلی قطار شهری مشهد، تمهیدات پیش‌گیرانه، دقیق و برنامه ریزی شده است و هیچ ناوگان حمل‌و‌نقلی از این قاعده مستثنی نیست.

وی ادامه داد: در حال حاضر در شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد گستره وسیعی از تعمیرات روزانه، هفتگی و ماهانه در حال انجام است تا صحت کنترل عملکرد ناوگان توسط همکاران ما بررسی شود. طبق دستورالعمل‌ها پس از طی 500 هزار کیلومتر و یا به طور تقریبی پس از طی 6 سال تمام واگن‌ها باید تعمیر اساسی شوند.

 مدیر عامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد اضافه کرد: به همین ترتیب این اتفاق برای قطار شهری مشهد نیز رخ داد و پروسه تغییرات نیمه اساسی از پارسال کلید خورده است. برای شروع این کار نیاز به دستورالعمل‌های خاصی است که معمولا تولیدکنندگان تجهیزات ناوگان با نگاه اقتصادی و استراتژیک، این دستورالعمل‌ها را در اختیار شرکت‌ها و سپس مصرف‌کنندگان قرار نمی‌دهد.

مبین مقدم در خصوص درخواست مبلغ یک میلیون یورویی شرکت زیمنس آلمان بیان کرد: در سال 96 کارشناسان شرکت زیمنس آلمان پس از بازدید از شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد پیشنهاد مبلغ هنگفت یک میلیون یورو جهت تسهیل کردن نقشه‌ها، آموزش کارکنان و پرسنل و تعمیرات نیمه اساسی یک سوم این شرکت دادند که در شرایط اقتصادی کنونی آماده کردن چنین مبلغی سنگین بود.

وی افزود: با وجود اینکه با شرکت‌های خارجی مختلفی هم صحبت شد اما به دلیل مسائل مالی و بعضا مسائل مرتبط با تحریم هیچ‌کدام نتیجه‌ای نداشت. 

مدیر عامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد گفت: در سال قبل با بررسی‌های انجام شده مشخص شد تعداد 10 دستگاه از 60 دستگاه واگن موجود به دلیل رد شدن از تولید استانداردی، از سیر مسافرین و سرویس‌دهی خارج شد.

مبین مقدم عنوان کرد: تصمیم نهایی برای این پروژه برآن شد که همکاران ما با تکیه بر توان داخلی، استفاده از مهندسی معکوس و جمع‌آوری دانشی که در داخل کشور وجود دارد؛ به صورت آزمایشی به انجام آن بپردازند.

وی افزود: این شرکت با اینکه دارای تابستان‌های گرم و زمستان‌های سرد است اما کارکنان و مهندسان با غیرت و پرتلاشی دارد که این کار را ازتابستان پارسال آغاز کردند و پروژه تعمیر اساسی تقریبا دو ماه به طول انجامید. 

مدیر عامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد ادامه داد: ان شاالله در آینده تعمیرات اساسی دو سیستم دیگر را با تکیه بر توان پرسنل، مهندسان و کارکنان داخلی آغاز خواهیم کرد.  

انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: