• شنبه ۷ مهر ماه، ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹
  • دسته بندی : فرهنگی و هنری
  • کد خبر : 977-2787-5
  • خبرنگار : 15276
  • منبع خبر : ----

/در دایره هنر هفتم/

یک منتقد سینما:
درام‌های اجتماعی، معرف سینمای ایران به جهان است

یک منتقد سینما گفت: در چند سال اخیر سینمای ایران به واسطه درام‌های اجتماعی خود در جهان شناخته شده است. 
 
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، مهدی رضایی در نشست نمایش و تحلیل فیلم «مغزهای کوچک زنگ زده» که در محل پردیس سینمایی گلشن برگزار شد، عنوان کرد: «مغزهای کوچک زنگ زده» فیلمی است که در آن به مسائل حاشیه شهر پرداخته شده و چنین دغدغه‌هایی در حاشیه شهری مانند مشهد نیز دیده می‌شود.  
 
وی افزود: در چند سال اخیر سینمای ایران به واسطه درام‌های اجتماعی خود در جهان شناخته شده است و به همین علت تعدادی از فیلم‌سازان توجه چندانی به کیفیت تولید فیلم ندارند و از این موضوعات اجتماعی سو استفاده می‌کنند. فیلم سینمایی «مغزهای کوچک زنگ زده» دارای ارجاعات فراوان از دیگر فیلم‌ها است. 
 
این منتقد سینما بیان کرد: در این فیلم سینمایی به‌صورت دقیق به مسائل حاشیه‌نشینی اشاره نشده است زیرا ما با یک فیلم داستانی رو به روهستیم و در فیلم‌سازی داستانی به روایت‌ها و حقایق کاملا دقیق اشاره نشده است و در این نوع فیلم‌ها فیلم‌سازان بهانه‌ای برای به نمایش کشیدن تخیل خود پیدا می‌کنند. 
 
رضایی اظهار کرد: زمانی که در سینما معیارهای نقد از جمله منحنی تغییرات شخصیت‌ها و لذت‌هایی که تماشاگر را با فیلم همراه می‌کند مورد بررسی قرار می‌گیرد، در «مغزهای کوچک زنگ زده» کاملا دیده می‌شود و این فیلم از لحاظ استانداردهای فیلم‌نامه نویسی و سینمایی قابل قبول است. 
 
وی ادامه داد: در فیلم‌نامه‌نویسی قاعده‌ای وجود دارد که از ابتدای فیلم مخاطب باید با شخصیت اصلی فیلم همراه شود و با او ارتباط برقرار کند، گاهی قهرمان داستان نقطه ضعفی دارد که مخاطب با آن احساس هم‌دردی می‌کند. 
 
این منتقد سینما گفت: یکی از اهداف این فیلم بیان روایتی گروهی از مردم که تعداد آن‌ها زیاد بوده و بخشی از جامعه را تشکیل می‌دهند، است اما در به نتیجه رساندن سرنوشت آن‌ها موفق نبوده است و روابط منطقی بین عناصر داستان به‌صورت ملموس دیده نمی‌شود. 
 
رضایی خاطرنشان کرد: در این فیلم سینمایی خشمی که نسبت به قشر بالای جامعه از طرف طبقه پایین جامعه وجود دارد در بعضی از سکانس‌ها دیده می‌شود. علت اینکه در سینمای ما تاکنون فیلم‌هایی با این سبک گروه‌های تبهکاری بزرگ به چشم نمی‌خورد، محدودیت استفاده از اسلحه است. به عنوان مثال در آمریکا فیلم‌سازان بستر مناسبی برای استفاده از اسلحه و به نمایش کشیدن خشونت‌های خیابانی در فیلم‌های خود دارند.

انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: