• چهارشنبه ۱۸ مهر ماه، ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷
  • دسته بندی : اجتماعی
  • کد خبر : 977-15414-5
  • خبرنگار : 15263
  • منبع خبر : ----

با سامانه 197 ناجا بیش‌تر آشنا شوید

جانشین دفتر نظارت و همکاری سامانه 197 ناجا گفت: سامانه 197، دفتر نظارت همگانی بازرسی خراسان رضوی بوده که وظیفه نیروهای مستقر در این مجموعه نظارت بر عملکرد پلیس و رسیدگی به مشکلاتی که مردم در راستای برخورد با نیروهای پلیس دچار آن می‌شوند.

سیدمحمود امیریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه خراسان، در رابطه با خدمات‌دهی این سامانه در طول هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: بیشتر افرادی که به مجموعه 197  مراجعه می‌کنند در حوزه ناجا با چالش روبه‌رو شده‌اند و حضور در این مجموعه خواستار رفع چالش‌های پیش آمده هستند، بنابراین هیئت رئیسه انتظامی استان متناسب با چالش‌های پیش آمده، دستوراتی برای رفع این مشکلات ارائه می‌کند.

وی افزود: سامانه 197، دفتر نظارت همگانی بازرسی خراسان رضوی بوده که وظیفه نیروهای مستقر در این مجموعه نظارت بر عملکرد پلیس و رسیدگی به مشکلاتی که مردم در راستای برخورد با نیروهای پلیس دچار آن می‌شوند.

امیریان ادامه داد: در این سامانه طرحی اجرا می‌شود که هدف آن، خدمت‌رسانی به شهروندان در راستای بهبود عملکرد نیروی انتظامی و مقابله مناسب با معضلاعت اجتماعی است. نکته مهم این است که مناسبت هفته ناجا از روز شنبه تا پنجشنبه هفته جاری به مدت شش روز در ساعات 9 تا 11 صبح هیئت رئیسه انتظامی استان و معاونان آن‌ها در این مجموعه حضور به هم می‌آورند و به صورت مستقیم پاسخگوی مشکلات مردم هستند.

جانشین دفتر نظارت و همکاری سامانه 197 ناجا تشریح کرد: نکته مهم این است که طرح  سامانه 197 در طول سال به صورت ماهانه دو جلسه برگزار می‌شود و هیئت رئیسه نیروی انتظامی برای رفع مشکلات مردم به صورت ماهیانه در این مجموعه حضور دارند. این دو جلسه به تفکیک یک هفته، هیئت رئیسه جلسات خود را با مردم برگزار می‌کنند و یک هفته نیز در خود ستاد حضور دارند و چالش‌های پیش آمده را بررسی می‌‎کنند.

وی با بیان اینکه «چالش‌های پیش آمده مردم با نیروی انتظامی بیشتر در زمینه هزینه‌های پارکینگ خودروهایشان است که به عناوین گوناگون از آن‌ها دریافت می‌شود» تصریح کرد: بنابراین بیشتر افراد برای دریافت تخفیف هزینه‌های پارکینگ به سامانه 197 مراجعه می‌کنند. از دیگر مسائلی که در این مجموعه مورد بررسی قرار می‌گیرد، می‌توان به رسیدگی به برخی از مشکلات پیش‌آمده در حوزه امنیت اخلاقی، مسائل وظیفه عمومی و مسائل مربوط به گذرنامه، گواهینامه و... اشاره داشت.

امیریان با اشاره به خطاهای برخی از نیروهای مجموعه نیروی انتظامی در زمینه جریمه‌های خودرو تشریح کرد: نکته اینجاست که اجراییات ما در حوزه راهنمایی و رانندگی طی کمیسیون‌هایی که در روزهای یکشنبه و چهارشنبه تشکیل می‌شود، اعمال می‌‎‌شود از سویی دیگر در باب افزایش رضایت‌مندی مردم تخفیفاتی بر اساس نظر نماینده مرجع قضایی و کارشناسان راهنمایی و رانندگی درنظر گرفته می‌شود. نکته اینجاست در برخی از موارد استثنایی، خطای نیروی پلیس در این موارد داریم، بهرحال در برخی مواقع مأموران انتظامی نیز دچار اشتباهاتی می‌شوند، این درحالیست که ضریب خطا در حوزه جریمه‌های خودرو بسیار پایین است. نحوه برخورد با این متخلفان در چارچوب‌ سازمانی صورت می‌گیرد. 

وی در پاسخ به اینکه آیا همه مردم می‌توانند بدون روال از پیش تعیین شده‌ای به این سامانه مراجعه کنند یا خیر توضیح داد: در این راستا از طریق اپراتور 197 و کارشناسان مربوط به متقاضیان برای مراجعه به این مجموعه نوبت داده می‌شود. به طور کلی نوبت‌دهی در فاصله دو هفته یکبار انجام می‌شود و مردم اگر بدون نوبت هم مراجعه کنند برای اینکه حقی از ایشان تضعیف نشود، با درنظر گرفتن مدیریت زمان، باز هم به کارشان رسیدگی خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: