• دوشنبه ۷ آبان ماه، ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱
  • دسته بندی : اقتصادی
  • کد خبر : 978-3284-5
  • خبرنگار : 15239
  • منبع خبر : ----

توسعه کشت گیاهان دارویی در سطح 284 هزار هکتار

مشاور بازرگانی زنجیره ارزش طرح ملی گیاهان دارویی وزارت جهادکشاورزی گفت: یکی از اهداف‌های خرد وزارت جهادکشاورزی توسعه کشت گیاهان دارویی در سطح 284 هزار هکتار مطابق با برنامه ششم توسعه است.
 
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، براتی در نشست تخصصی گیاهان دارویی و زعفران در اتاق بازرگانی استان، اظهار کرد: حجم تجارت گیاهان دارویی در سال 2017،  120 میلیارد دلار، رشد تجارت گیاهان دارویی در سال 2016، 15.5 درصد، پیش‌بینی حجم تجارت تا سال (2025)، 450 میلیارد دلار و پیش‌بینی حجم تجارت (2050) نیز 5000 میلیارد دلار است.
 
وی ادامه داد:  کشورهای عمده فعال در تجارت جهانی گیاهان دارویی در بخش صادرکنندگان شامل چین، هند، مصر، آلمان و آمریکا و در بخش واردکنندگان شامل آلمان، هنگ‌کنگ، آمریکا، فرانسه، کره جنوبی و ژاپن می‌شود.
 
مشاور بازرگانی زنجیره ارزش طرح ملی گیاهان دارویی وزارت جهادکشاورزی با اشاره به حجم بازار کشورهای عمده واردکننده گیاهان دارویی و فرآورده‌های گیاهی، تاکید کرد: 72 درصد مردم آلمان از داروها و مکمل‌های گیاهی در درکان و تغذیه خود استفاده می‌کنند.
 
براتی خاطرنشان کرد: ارزش خرده فروشی گیاهان دارویی و فرآورده‌های آن در آمریکا حداقل 129 میلیارد دلار است، همچنین بزرگترین بازار شرق اروپا در کشور لهستان با عدد 600 میلیون دلار است.
 
وی گفت: قریب به 700 میلیون دلار ویتامین‌ها و مکمل‌های غذایی و رژیمی در کشور انگلیس از گیاهان دارویی بوده  و حداقل 40 درصد فرانسوی‌ها متوسل به محصولات حوزه سلامت با پایه گیاهان دارویی هستند.
 
مشاور بازرگانی زنجیره ارزش طرح ملی گیاهان دارویی وزارت جهادکشاورزی اضافه کرد: علاوه بر این موارد 32 درصد از اسپانیایی‌ها از گیاهان دارویی به صورت سنتی جهت پیشگیری استفاده می‌کنند که 27 درصد مصرف منظم دارند.
 
براتی با اشاره به اهداف خرد وزارت جهاد کشاورزی در بخش گیاهان دارویی، گفت: این بخش شامل توسعه کشت گیاهان دارویی قطب‌بندی شده در سطح 284 هزار هکتار مطابق با برنامه ششم توسعه، تولید ارگانیک حداقل 30 درصد گیاهان دارویی زراعی مطابق با برنامه ششم توسعه، اصلاح الگو کشت و استانداردسازی تولید حداقل 40 درصد سطح زیرکشت مطابق با استانداردهای بین‌المللی، تقویت برند دو گونه مهم زعفران و گل محمدی با ایجاد شبکه‌های تجاری بین‌المللی در کوتاه مدت و میان مدت و ساماندهی بازار داخلی محصولات تولیدی در قالب توسعه مفهوم عطاری‌ها و فروشگاه‌های سلامت می‌شود.

انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: