• دوشنبه ۱۴ آبان ماه، ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۸
  • دسته بندی : شهرستان‌ها
  • کد خبر : 978-6090-5
  • خبرنگار : 15043
  • منبع خبر : ----

کاشمر سازمان برتر در حوزه عرضه خدمات الکترونیکی

فرماندار کاشمر گفت: شهرستان کاشمر در سال گذشته به‌عنوان سازمان برتر در حوزه عرضه خدمات الکترونیکی و تحول دیجیتالی در نظام اداری استان شناخته شده است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا- منطقه خراسان، محمد علی نبی‌پور ظهر امروز در کارگاه آموزشی توجیهی سامانه تدارکات الکترونیکی دولت که با حضور مدیران کارشناسان مالی و ذی‌حسابان دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌های کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن و اتحادیه‌های اتاق اصناف در محل سالن اجتماعات شهید شهابیان برگزار شد، عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین مباحث در دنیای امروز که برای دولت‌ها بسیار اهمیت دارد مبارزه با فساد است.

وی شفافیت را از دغدغه‌های اصلی مسئولان و دولت ذکر کرد و افزود: دولت الکترونیک و ارائه خدمات در بستر الکترونیک از سیاست‌های کلی دولت است که تاکنون اقدامات مؤثری در این زمینه صورت گرفته است. از اهداف اجرای دولت الکترونیک دسترسی آسان و تسریع در ارائه خدمات به مردم برای شفافیت و پاسخگویی  و کارآمدی بهتر سیستم است.

وی گفت: شفافیت مالی و جلوگیری از فساد از دیگر اولویت‌های دولت یازدهم و دوازدهم است و اجرای آیین‌نامه دولت مبنی بر انجام تمام معاملات دستگاه‌های اجرایی در بستر وب، گام  مهم و مؤثری در راستای شفافیت و کاهش فساد مالی و اداری است.

نبی‌پور اظهار کرد: شفاف‌سازی معاملات دولتی و فراهم شدن زمینه تهیه گزارش‌ها و دسترسی و نظارت برای معامله‌ها توسط سایر ارگان‌های نظارتی و دولت از دیگر ویژگی‌های این سامانه است و شهرستان کاشمر سازمان برتر در حوزه عرضه خدمات الکترونیکی و تحول دیجیتالی در نظام اداری استان در سال گذشته شناخته شده است.


نبی پور با اعلام اینکه در شهرستان کاشمر 53 دستگاه اجرایی به شبکه دولت متصل گردیده‌اند و مکاتبات خود را از طریق شبکه دولت و در بستر الکترونیک انجام می‌دهند، اظهار کرد: اجرای شبکه دولت فقط منحصر به ادارات شهرستان نیست و با پیگیری‌های صورت گرفته 54 دهیاری در بخش مرکزی و کوهسرخ به شبکه دولت متصل شده و مکاتبات خود را در بستر شبکه دولت انجام می‌دهند.

فرماندار کاشمر ادامه داد: در شهرستان کاشمر خدمات پست، پست‌بانک، مخابرات، برق، ثبت‌احوال، شرکت نفت و حمل ونقل از طریق 16دفتر پیش‌خوان خدمات دولت‌شهری و روستایی این دفاتر الکترونیک ارائه می‌شود.

در ادامه مدیر امور استان‌های سامانه ستاد ایران در این کارگاه آموزشی توجیهی گفت: سامانه تدارکات الکترونیکی دولت که به‌اختصار (ستاد ) نامیده می‌شود بر اساس تأکید ریاست جمهوری و دولت، طراحی و اجرا شده است.

فیوزی افزود: این سامانه برای کاهش مشکلات و جلوگیری از  فسادهایی که در خریدوفروش‌های دولتی اتفاق می‌افتد راه‌اندازی شده است. مرکز توسعه تجارت الکترونیک زیر مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت وظیفه اطلاع‌رسانی، آموزش و فرهنگ‌سازی این سامانه را بر عهده دارد.


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: