• دوشنبه ۱۲ آذر ماه، ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸
  • دسته بندی : فرهنگی و هنری
  • کد خبر : 979-6787-5
  • خبرنگار : 15303
  • منبع خبر : ----

تهیه‌کننده و کارگردان «مشتی‌باش»:
بزرگ‌ترین هدف «مشتی‌باش» تزریق انسانیت به افراد است

تهیه‌کننده و کارگردان برنامه تلویزیونی «مشتی‌باش» گفت: مشتی بودن بزرگ‌ترین هدف این برنامه و تزریق بیشتر انسان بودن و صفات خدایی در انسان‌ها است. به همین علت خود ما هم سعی کرده‌ایم که در ساخت این برنامه هم آدم‌های خوبی باشیم، به هم کمک کنیم و حرف‌های خوب بزنیم.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، آرمین قاسم‌زاده صبح امروز در نشست خبری برنامه «مشتی‌باش» اظهار کرد: تلویزیون و شبکه ‌های استانی باید تریبون داشته باشند، مشهد با توجه به این‌که شهر بزرگ و پیشرفته‌ای است برنامه مشتی باش را ارائه کرد ماندد برنامه های دیگر شبکه‌های استانی «خوشه شیراز»، «هگمتانه» و «زنده‌رود»و ... .

وی مطرح کرد: فصل قبل این برنامه با رسیدن به ماه محرم متوقف شد و بعد از پیشنهاد ساخت فصل جدید مشتی باش سعی کردیم با یک دید جذاب برنامه فصل جدید را آغاز کنیم که نسبت به فصل قبل این برنامه در شبکه خراسان متنوع‌تر و بومی‌تر باشد.

این تهیه‌کننده افزود: ایرادی که نسبت به این برنامه در سازمان صداوسیما مطرح بود این بود که باید قبل از این‌که برنامه‌ای شاد داشته باشیم محتوای بومی آن هم باید مطرح باشد.به همین علت یکی از اهداف ما در ساخت سری جدید این برنامه این است که استعدادهای مشهد را معرفی کنیم و یک برنامه‌ی مشهدی تازه بسازیم و پیام این برنامه مشتی بودن و پرورش صفات خدایی است.

قاسم‌زاده ابراز کرد: ما برنامه‌ای نساخته‌ایم که نوستالژیک باشد بلکه تلاش کرده‌ایم در دکور سبک ترکیبی نوستالژی و مدرنتیه را تلفیق کنیم تا علاوه بر زیبا بودن دکوری دوست داشتنی هم داشته باشیم و این کار را با استفاده از رنگ‌های جذاب انجام داده‌ایم تا حس مدرنیته را در مخاطبین به وجود آورد.

وی ادامه داد: از لحاظ تغییرات به وجود آمده در فصل جدید این برنامه بیان کرد: ساختن چنین برنامه‌ی بزرگی در مشهد کار سخت و بزرگی است، سعی کرده‌ایم با تغییراتی که به‌وجود آورده‌ایم یک برنامه‌ی مشهدی برای کل ایران بسازیم.

این کارگردان تلویزیونی گفت: در خصوص زنده نبودن این برنامه در آنتن تلویزیون بیان کرد: اساسا برنامه‌های زنده نمی‌توانند کیفیت برنامه‌های تولیدی را داشته باشند؛ این برنامه به این علت به صورت تولیدی ساخته می‌شود که بتوانیم بیشتر روی آن کار و فکر کرده و معایب آن را رفع کنیم تا مخاطب خروجی خوبی را ببیند، البته از ظرفیت آنتن زنده هم در این برنامه که شامل ارتباط زنده و زیرنویس گفته‌های مردم به صورت زنده استفاده خواهیم کرد.

قاسم‎زاده تشریح کرد: فصل جدید علاوه بر افزایش تایم برنامه از 45 دقیقه به 60 دقیقه، در دعوت مهمان‌ها هم تحولی ایجاد شده است که قرار است با افرادی صحبت کنیم که از نظر رفتاری انسان‌های مشتی و سالمی هستند و قرار است در این زمینه صحبت کنند به این خاطر که در مشهد هنرمندان و دانشمندان و ... بزرگی وجود دارند که شناخته نشده‌اند.

وی عنوان کرد: برنامه «مشتی باش» از شنبه 17 آذر روی آنتن می‌رود، هر قسمت این برنامه یک موضوع دارد و در آیتمی که قرار است با مردم صحبت کنیم سراغ مشتی بودن می‌رویم، قرار است «مشتی‌باش» 9 شب از شبکه خراسان و 11 شب هم از شبکه استانی «شما» پخش خواهد شد و باز پخش هم خواهد داشت.

در ساخت دکور برنامه به ارزش‌ها هم توجه کرده‌ایم

در ادامه این نشست خبری طراح صحنه برنامه «مشتی باش» طی سخنانی، اظهار کرد: سعی کرده‌ایم با توجه به ارز‌ش‌ها و حفظ آن ماهیتی که در مشهد وجود دارد دکور این برنامه را طراحی کنیم. اساسا دکور ما یک اتفاق دیداری صرف نیست، آغاز برنامه تصاویر حرم امام‌رضا(ع) را نشان می‌دهیم و تلاش کرده‌ایم یک فضای گرم و مهربان ایجاد کنیم.

نوید فلاحت بیان کرد: همه‌ی برنامه‌هایی که در تلویزیون ما ساخته می‌شود یک نگاه از بالا به حرم مطهر دارند به همین خاطر ما متفاوت عملکرده و خود را در قالب یک خانواده تصور کرده و از سروهایی در دکور مشتی باش که نماد آزادی و در برخی از قسمت‌ها نماد خانواده است؛ استفاده کرده‌ایم.

وی افزود: سروهایی که در پشت کار قرار دارند در واقع با یکی از هنرهای دیرینه‌ی ایران که آیینه کاری است به احترام امام‌رضا(ع) ساخته و قرار داده‌ایم؛ طراحی دکور یک برنامه تلویزیونی با طراحی یک فضا و نمایشگاه کاملا متفاوت است و هدف ما از ساخت این دکور بالا بردن سطح سواد بصری مخاطبین و بیننده‌های این برنامه است.

این طراح صحنه ادامه داد: اساسا خروجی کار این برنامه برعکس تمام برنامه‌های تولید شده در صداوسیمای خراسان به علت استفاده از دوربین‌های با کیفیت و رنگ بندی‌های متنوع کاملا متفاوت است؛ رنگ‌های استفاده شده در این دکور رنگ‌های بسیار شاد و جدیدی هستند.

نوید فلاحت خاطرنشان کرد: در خصوص این‌که آیا می‌خواهیم به سمت یک سلیقه خاص برویم مانند خندوانه، من به این اعتقاد ندارم و فکر می‌کنم بالا بردن سواد بصری در بیننده‌های تلویزیونی آرام آرام باید انجام شود و در عین حال باید به سلیقه‌هایی که در واقع دنبال یک سری مفاهیم هویتی هستند هم احترام گذاشته شود.

انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: