• پنجشنبه ۱۳ دی ماه، ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۰
  • دسته بندی : زیارت و گردشگری
  • کد خبر : 9710-4191-5
  • خبرنگار : 15263
  • منبع خبر : ----

عضو هیأت علمی پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی خراسان‌رضوی مطرح کرد

مهمترین نیاز گردشگران مشهدی داشتن مشخصات هتل‌ها و ارائه غذاهای ارگانیک

عضو هیأت علمی پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی خراسان‌رضوی گفت: مهمترین نیاز گردشگران مشهدی شامل ایجاد وب‌سایت از مشخصات کامل هتل‌ها، ارائه غذاهای ارگانیک برای کسانی که دارای بیماری‌ خاص  است.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، فاطمه رحمانی امروز در سمینار تخصصی «سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری شهرمشهد» در پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی، در رابطه با اولویت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری در شهر مشهد اظهار کرد: گردشگری جزو بزرگترین صنایع دنیا محسوب می‌شود که با بسیاری از شرایط زیست‌محیطی و اجتماعی در ارتباط بوده و تحت شعاع قرار می‌دهد.

وی افزود: در کشور کمبودهایی در بخش گردشگری دیده می‌شود که یکی از آن‌ها کمبود سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها و جاذبه‌های جدید است.  به دلیل وجود بارگاه امام هشتم (ع) در مشهد امکان توسعه گردشگری  وجود دارد که این امر نیاز به افزایش و جذب سرمایه گذاری بیشتر دارد. متأسفانه بخشی از جنبه‌های سرمایه‌گذاری در شهر اشباع شده و به‌صورت یکنواخت درآمده‌اند، بنابراین در حوزه گردشگری نیاز به ایجاد نوآوری احساس می‌شود.

رحمانی ادامه داد: براساس طرح انجام شده ابتدا فرصت‌های سرمایه‌گذاری را با استفاده از نظرات سرمایه‌گذاران، کارشناسان و بهره‌مندی از مطالعات تطبیقی استخراج کردیم تا بتوانیم نیاز گردشگری شهر را به‌دست آوریم. تعداد این فرصت‌ها بسیار زیاد بود که نهایتا در 25 مورد دسته بندی شد. سپس این فرصت‌ها را با استفاده از 15 شاخص مانند سودآوری، میزان ریسک، تاثیرات زیست محیطی، وضعیت فرهنگی شهر مشهد و ... رتبه بندی نمودیم.

عضو هیأت علمی پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: با توجه به نتایج این اولویت بندی مهمترین فرصت های سرمایه گذاری در گردشگری شهر مشهد، "رستوران‌هایی با قابلیت ارائه غذاهای سالم و ارگانیک" ، "ایجاد وبسایت با قابلیت رزرو آنلاین و مشخصات کامل هتل‌ها" ،  "ایجاد بازار سوغات و صنایع دستی" ، "فناوری در آژانس‌های مسافرتی در جهت شفاف سازی هزینه‌ها" و "فناوری نوین در گردشگری سلامت با قابلیت ارائه خدمات از راه دور" می باشد.

بنا به نتایج این مطالعه سرمایه گذاری‌های مربوط به هتل‌ها پایین‌ترین رتبه‌ها را به خود اختصاص داده‌اند و این در حالی است که اکثر سرمایه گذاری‌های شهر مشهد به این سمت سوق پیدا می‌کند، در حالی که این نوع از سرمایه‌گذاری تقریبا اشباع شده است که این لزوم توجه به نوآوری را مشخص می‌سازد.



انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: