• سه شنبه ۱۸ دی ماه، ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵
  • دسته بندی : زیارت و گردشگری
  • کد خبر : 9710-5791-5
  • خبرنگار : 15249
  • منبع خبر : ----

سفر با راهنما؛ ره‌آورد یک استارت‌آپ

بنیان‌گذار استارت‌آپ تریپ‌ساز گفت: تریپ‌ساز یک استارت‌آپ در زمینه  گردشگری است که انتخاب راهنما و مقصد گردشگری را آسان می‎کند.
 
مهرداد ناطقی در گفت‌وگو با ایسنا- منطقه خراسان در حاشیه هشتمین نمایشگاه تخصصی مشهد، شهر هوشمند گفت: من و همسرم، مریم صابری که راهنمای گردشگری است این استارت‌آپ را راه‌اندازی کرده‌ایم. تریپ‌ساز، در حوزه گردشگری فعالیت می‌کند.
 
وی افزود: ما اهل کرمان هستیم و استارت‌آپ از آن‌جا شکل گرفته‌ و یکی از  دغدغه‌هایمان این است که بتوانیم مثال بارزی باشیم که در شهرستان‌ها هم می‌شود استارت‌آپ راه‌اندازی کرد.
 
ناطقی تصریح کرد:  در بین استارت‌آپ‌ها 10 استارت‌آپ برگزیده شد که سه استارت‌آپ به مرحله داوری رسید و ما جزو سه استارت‌آپ برتر نمایشگاه مشهد شهر هوشمند بودیم.
 
بنیان‌گذار تریپ‌ساز با بیان اینکه«اگر بخواهم تریپ‌ساز را خیلی ساده برای شما توضیح بدهم»، گفت:  فرض کنید شما و خانواده‌تان بخواهید به یک استان ایران سفر کنید، وارد تریپ‌ساز می‌شوید و مشخصات سفرتان را به ما می‌دهید، به عنوان مثال شما پنج نفر هستید و همراهتان یک فرد هشتاد ساله است و می‌خواهید یک ویلچر هم برای این فرد در مقصد فراهم کنید. از تریپ‌ساز درخواست یک راهنمای گردشگری می‌کنید و آن راهنمای گردشگری در کنار شماست تا سفرتان را به صورت سفارشی و ارزان‌تر برای شما برنامه‌ریزی کند.
 
وی ادامه داد: ما این مشخصات سفر را برای تمام راهنمایان در مقصد ارسال می‌کنیم و آن‌ها قیمت‌های مختلفی را به مسافر می‌دهند، در نهایت مسافر سفرش را با یکی از راهنمایان شروع می‌کند. هزینه‌ای که توافق می‌شود، تا پایان سفر نزد تریپ‌ساز به عنوان پرداخت امن می‌ماند که هم خیال مسافر و هم راهنما راحت باشد و در انتهای سفر ما 95 درصد را به راهنما می‌دهیم این مدل، سفر سفارشی است.
 
ناطقی مطرح کرد: سفر دیگری که داریم به این شکل است، هر راهنما در تریپ‌ساز یک پروفایل دارد، فرد گاهی اوقات می‌خواهد فقط پروفایل یک راهنما را مطالعه کند و درخواست را به آن بدهد و از همان راهنما پیشنهاد دریافت کند که این نوع سفر مستقیم است.
 
بنیان‌گذار این استارت‌آپ برتر در نمایشگاه مشهد، شهرهوشمند خاطر نشان کرد: تریپ‌ساز از نمایشگاه الکامپ کارش را شروع کرد و در این مدت توانستیم هزار کاربر جذب کنیم، در عین حال که  هدف ما ساخت سفر نبود، 30 سفر ساختیم و توانستیم هم مسافر و هم راهنما را جذب کنیم و این میزان کاربر با این مدت زمان کار برای ما بسیار جذاب و خوب بوده‌است.
 
ناطقی عنوان کرد: این استارت‌آپ نمونه خارجی دارد و مانند خیلی از استارت‌آپ‌ها که ایرادی هم در آن نیست کارش را شروع کرده، اما صرفا کپی ایده نبوده و در اجرا تفاوت ایجاد کردیم. در نمونه‌های خارجی فقط سفر مستقیم دارد و سفر مناقصه‌ای و سفارشی اصلا وجود نداشت و چون ایرانی‌ها حق انتخاب را دوست دارند و در مدل مناقصه‌ای پیشنهادهای مختلفی می‌گیرند برایشان جذابیت دارد.
 
وی افزود: در حال حاضر ما سایت داریم و عضویت در آن هم رایگان است و جالب اینجاست که هر کاربر زمانیکه در این سایت عضو می‌شود، با یک حساب کاربری هم می‌تواند مسافر باشد و هم راهنما دیگری نیازی به دانلود دو نرم‌افزار و یا ایجاد دو حساب مجزا ندارد. به دلیل اینکه فرایند ما خیلی شاخ و برگ دارد در این مرحله از کار ایجاد نرم‌افزار کار مناسبی نبود و فرایند پیچیده‌ای است و مانند دیگر نرم‌افزارها نیست که تنها یک مبدا و مقصد داشته باشد، باید به یک مرحله پایدار برسیم تا بعد از آن نرم‌افزارمان را منتشر کنیم.

انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: