• سه شنبه ۱۸ دی ماه، ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲
  • دسته بندی : علمی و آموزشی
  • کد خبر : 9710-9686-5
  • خبرنگار : 15220
  • منبع خبر : ----

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد:

دکتر محمدفرهاد رحیمی دراجتماعی کردن فیزیک هسته‌ای و بنیادی نقش بسزایی داشت

عضو هیات علمی گروه فیزیک دانشگاه فردوسی مشهد گفت: مرحوم دکتر محمد فرهاد رحیمی، استاد فیزیک دانشگاه فردوسی مشهد از شخصیت والایی برخوردار بود و مهم ترین اقدامی که در اواخر زندگی خود انجام داد این بود که فیزیک هسته‌ای و بنیادی را در جامعه نهادینه کرد.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، دکتر بهرام خالصه شامگاه گذشته در مراسم چهلمین روز درگذشت و نکوداشت زنده یاد دکتر محمد فرهاد رحیمی، استاد فیزیک دانشگاه فردوسی مشهد که در دانشکده علوم این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: یکی از نکاتی مهمی که در وجود دکتر رحیمی قابل توجه بود این بود که هنگام آموزش به افراد برای او مهم نبود که چه کسی در مقابلش قرار دارد بلکه برای ایشان تنها این مهم بود که بتواند به فرد مقابلش آموزش دهد و این آموزش نیز با علاقه مندی فراوان، روی باز و حوصله فراوانی انجام می‌شد که این ویژگی‌ نمونه بارزی از شخصیت انسانی ایشان بود.

وی با بیان اینکه دکتر رحیمی از خانواده بسیار شریف و فرهنگ دوستی برخوردار بود، گفت وی در زندگی شخصی خود بسیار با محبت و مهربان بودند به گونه‌ای که در طی دوران دوستی ما هیچ گونه مشکلی بین ما دو نفر رخ نداد.

عضو هیات علمی گروه فیزیک دانشگاه فردوسی مشهد عنوان کرد: دکتر فرهاد رحیمی در راستای تاسیس فیزیک سراها و همچنین آوردن فیزیک در جامعه بسیار تاثیر گذار بود، همچنین مهم ترین اقدامی که در اواخر زندگی خود انجام داد این بود که فیزیک هسته‌ای و بنیادی را در جامعه ایجاد کرد.
 
خالصه تاکید کرد: دکتر رحیمی با دانشجویان خود رابطه‌‌ای بسیار صمیمی داشت و سعی می‌کرد دانشجویان را از زوایای مختلف موضوعات درسی مطلع سازند و این مسئله که دانشجویان باید مطالب را به خوبی درک کنند برای ایشان موضوعی بسیار مهم و ضروری تلقی می‌شد.

در ادامه این مراسم دکترعطیقی یکی از دانشجویان محمد فرهاد رحیمی اظهار کرد: در واقع دکتر رحیمی تاثیر بسزایی در آموزش و پرورش داشتند و باعث شد دانش آموزان زیادی به این سمت سوق داده شوند اما باید اشاره داشت که تا چه حد آموزش و پرورش ما از این موج استفاده کردند.

وی ادامه داد: همچنین ایشان فیزیک سراهای زیادی را ایجاد کردند که شور و شوق بسیاری در آن‌ها وجود داشت و باعث می‌شد که افراد زیادی در این مکان‌ها حضور پیدا کنند و از این فضاها استفاده کنند.

عطیقی با بیان اینکه ویژگی مهمی که ایشان داشتند این بود که در آموزش به دانشجویان خود تک بعدی نبودند و در واقع کار خود را با شور، شوق ولذت خاصی انجام می‌دادند، خاطرنشان کرد: برخی از افراد اینگونه هستند که بر اساس عناوینی که به آن‌ها داده می‌شود اعتبارشان مشخص می‌شود اما دکتر رحیمی، خود به عناوینی مانند دکتری و استادی اعتبار بخشید و  معتقد بود که ما درس می‌خوانیم تا آدم شویم.

انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: