• شنبه ۲۲ دی ماه، ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۸
  • دسته بندی : شهرستان‌ها
  • کد خبر : 9710-9090-5
  • خبرنگار : 15102
  • منبع خبر : ----

کمیته توسعه زیرساخت‌های معادن سنگان خواف در ایمیدرو تشکیل شد

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: کمیته توسعه زیرساخت‌های معادن سنگان خواف در سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) تشکیل شد.

محمود نگهبان سلامی، نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از معادن سنگ آهن سنگان خواف در گفت‌وگو با خبرنگار ایسناـ منطقه خراسان، عنوان کرد: در پی نشستی که در تهران با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) داشتیم، بنا شد رئیس ایمیدور از معادن و کارخانجات فولادی در سنگان بازدید کند و از وضعیت زیر ساخت‌ها  و نیازهای سرمایه‌گذاران آگاه‌تر شود.

وی افزود: در همین راستا از معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل کشور نیز دعوت شد تا سفری به مناطق خواف و رشتخوار داشته باشد. توسعه زیرساخت‌های صنایع معدنی سنگان و چهار بانده شدن جاده سنگان تا تربت حیدریه در دستور کار این بازدید قرار گرفت.

نگهبان سلامی گفت: در این سفر مقرر شد کمیته توسعه زیرساخت‌های معادن سنگان خواف در ایمیدرو، توسعه زیرساخت‌های صنایع معدنی سنگان از قبیل راه، آب، فرودگاه و غیره و چهار بانده شدن جاده سنگان تا تربت حیدریه را پیگیر باشند.

وی بیان کرد: برای چهار بانده شدن جاده سنگان تا تربت حیدریه توافق شد تا زیرساخت چهار بانده شدن مسیر سنگان تا تربت حیدریه توسط ایمیدرو فراهم شود و آسفالت آن را راه و شهرسازی برعهده بگیرد.

وی افزود: هم اینک مطالعات اجرای دو قطعه از مسیر مزبور شامل سنگان تا سه راهی نشتیفان به طول حدود 10 کیلومتر و تربت حیدریه تا سه راهی جنگل به طول 15 کیلومتر صورت پذیرفته و اعتبار آن در بودجه 97 پیش‌بینی شده و به مرحله ارائه اسناد مناقصه و انتخاب پیمانکار رسید.

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برای دو قطعه مزبور به ازای هر کیلومتر 20 میلیارد ریال و برای کل طرح، 1000 میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است.

نگهبان سلامی پیرامون وضعیت ساخت قطعات جاده سلامی به چمن‌آباد و چمن‌آباد به رشتخوار نیز گفت: مطالعات قطعات سلامی به چمن آباد و چمن آباد به رشتخوار نیز از قبل در دستور کار بود اما با توجه به این که اهالی برخی روستاها همچون سلمان، خلیل‌آباد و نصرآباد خواستار عبور جاده چهار بانده از داخل روستا بودند اما در طرح مطالعاتی جاده جدید به صورت کمربندی از پشت روستاها می‌گذشت و معترضانی نیز داشت.

وی ادامه داد: مقرر شد شوراهای اسلامی نشستی با معترضان داشته باشند و موضوع را حل کنند و راه و شهرسازی نیز برای تحصیل حریم، اعتباری را لحاظ کند و به همین دلیل این مسیر در اولویت بعدی قرار گرفت.

نگهبان سلامی عنوان کرد: علاوه‌بر جاده، برای تامین آب مورد نیاز صنایع معدنی نیز برنامه‌ریزی شد تا آب مورد نیاز از پساب مشهد یا شهرهای اطراف سنگان خواف تامین شود.

معادن سنگ آهن سنگان خواف در مجموع با ذخیره یک میلیارد تن، یکی از 10 معدن بزرگ سنگ آهن جهان است که تامین‌کننده خوراک اولیه برای تولید 17.5 میلیون تن کنسانتره، 15 میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ آهن است.

انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: