• جمعه ۲۴ اسفند ماه، ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۳
  • دسته بندی : شهرستان‌ها
  • کد خبر : 9712-10490-5
  • خبرنگار : 15043
  • منبع خبر : ----

افزایش 137 درصدی کشته‌های حوادث ترافیکی در کاشمر

فرمانده انتظامی کاشمر از افزایش 137 درصدی تعداد کشته‌های حوادث ترافیکی این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون نسبت مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، ابوالقاسم باقری در شورای هماهنگی ترافیک این شهرستان در خصوص وضعیت تصادفات 11 ماهه امسال در دو بخش برون شهری و درون شهری کاشمر گفت: امسال در تصادفات درون شهری 12 تصادف منجر به فوت داشته‌ایم که این آمار به نسبت سال قبل که 9 مورد بوده 42 درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: تعداد کشته‌های سال گذشته در تصادفات درون شهری 14 نفر بوده اما امسال با 9 نفر افزایش 42 درصد بیشتر شده است. تصادفات جرحی از ابتدای امسال 834 فقره بوده که در مقایسه با سال قبل 23 درصد افزایش یافته است؛ میزان خسارت‌ها نیز 102 درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی کاشمر بیان کرد: همچنین تعداد مجروحان حوادث طی سال گذشته 832 نفر بوده است اما امسال با 976 نفر مجروح 17 درصد افزایش یافته است.

وی در خصوص وضعیت تصادفات برون شهری افزود: در حوزه پلیس‌راه تصافات فوتی سال قبل 10 فقره اعلام شده که در سال جاری این آمار به 20 فقره رسید و با افزایش 100 درصدی همراه بوده است.

باقری اظهار کرد: میزان کشته‌های حوادث ترافیکی در سال قبل 11 نفر بود اما امسال به نسبت سال گذشته در مدت مشابه 137 درصد افزایش یافته؛ تصادفات جرحی نیز با 105 درصد افزایش رو به رو بوده است.

وی گفت: در مجموع تصادفات درون شهری 34 درصد و تصادفات برون شهری 98 درصد افزایش یافته است.

وی جمع کل تصادفات امسال را 1536 مورد و سال قبل را 1031 مورد اعلام کرد و گفت: تعداد متوفیان در سال قبل 20 نفر و امسال 39 نفر بودند که رشد 95 درصدی را شاهد بودیم.

بزرگراه کاشمر به خلیل‌آباد استاندارد نیست

در ادامه فرمانده پلیس راه کاشمر گفت: هر چند از روز اول که به این شهر آمدم در خصوص نقاط حادثه خیز خواسته شد برای آشکارسازی و آرام سازی این نقاط اقدام شود ولی کاری صورت نگرفته است.

رحمت اسدی بر رفع و یا آشکار سازی نقاط حادثه خیز بهاریه، تقاطع فرگ، تقاطع عارف‌آباد و تقاطع‌های محور خلیل‌آباد از جمله امامزاده سید محمد تا پمپ بنزین تاکید کرد و افزود: از ابتدای محور کاشمر به سمت خلیل‌آباد تا پمپ بنزین حدود 4 تا 5 فوتی داشته‌ایم که فاجعه است.

فرمانده پلیس راه کاشمر بیان کرد: اگر روشنایی 5 کیلومتر اول محور کاشمر به خلیل‌آباد انجام شود و سرعت در این فاصله به 80 کیلومتر کاهش یابد شاهد کاهش تصادفات خواهیم بود.

وی گفت: این محور بزرگراه است اما استانداردهای جاده یک طرفه را ندارد، در اصل جاده بزرگراه نیست بلکه وسط جاده یک طرفه را از یکدیگر جدا کردند به همین دلیل باید سرعت کاهش یابد.

اسدی اظهار کرد: بزرگراه، استانداردهای خاص خود را دارد اما با توجه به تقاطع‌های موجود در این محور سرعت باید در نهایت 100 کیلومتر باشد. تابلوهای محور شادمهر به کاشمر به دلیل عملیات راه‌سازی جمع‌آوری شده اما هنوز اقدامی در خصوص نصب آن‌ها صورت نگرفته است.

باید سطح فرهنگ ترافیکی ارتقاء یابد

در این جلسه فرماندار کاشمر گفت: افزایش 34 درصدی تصادفات درون شهری و 98 درصدی برون شهری و همچنین بروز 1031 تصادف در سطح برون شهری و 1536 تصادف در درون شهر طی یک سال اخیر اصلا قابل دفاع نیست.

محمدعلی نبی‌پور عنوان کرد: طی سال آینده شورای ترافیک باید برای تبیین مسائل ترافیکی برنامه‌ریزی داشته باشد و با حضور در مساجد فرهنگ‌سازی صورت گیرد.

وی بر ارتقاء سطح فرهنگ ترافیکی تاکید کرد و افزود: بدون شک کار سخت افزاری به تنهایی نتیجه نخواهد داد و هر چه آیلند و سرعتکاه و حتی دوربین‌های کنترل سرعت بگذاریم در کوتاه مدت نتیجه‌ای ندارد.

فرماندار کاشمر بیان کرد: باید بر روری فرهنگ ترافیکی جامعه کار بیشتری صورت گیرد. وقتی تعداد موتور زیاد و خیابان‌ها کم عرض هستند و فرهنگ ترافیکی نیز وجود ندارد تصادفات افزایش خواهد یافت.

وی گفت: بسیاری از مصوبات شورای ترافیک اجرایی شده است، اگر مصوبات شورای ترافیک اجرایی نشود در صورت بروز اتفاق، مسئولان مربوطه باید پاسخگو باشند.

انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: