• شنبه ۲۲ تیر ماه، ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵
  • دسته بندی : اقتصادی
  • کد خبر : 984-9284-5
  • خبرنگار : 15308
  • منبع خبر : ----

در گفت‌وگو با ایسنا مطرح شد؛

هزینه‌های تعمیر لوازم خانگی نسبت به چند سال گذشته تغییری نکرده است

معاون رییس اتحادیه تولیدکنندگان لوازم خانگی مشهد درباره هزینه‌های تعمیر لوازم خانگی گفت: هزینه‌های تعمیر نسبت به چندسال گذشته تغییری نکرده و نرخ اتحادیه مربوط به 4 سال گذشته است هرچند که درخواست منطقی کردن نرخ‌ها داده شده است.

علی‌قلی شمس‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا-منطقه خراسان، با بیان این مطلب اظهار کرد: در این اتحادیه سعی می‌شود قیمت‌ها توافقی باشد و حق کسی ضایع نشود، از آنجایی که قشر تعمیرکار قشر زحمت کشی است باید حقشان رعایت شود و عدم تغییر نرخ‌ها باعث می‌شود برخی از تعمیرکاران سوء استفاده کنند و قیمت ها را به صورت غیر منطقی افزایش دهند در صورتی که این نرخ‌ها باید از طریق کمیسیون نظارت تعیین شود.

وی با اشاره به اینکه تحریم‌ها و افزایش قیمت دلار علت کمبود قطعه است، اظهار کرد: هنگامی که  قیمت دلار افزایش می‌یابد واردکننده قطعات مجبور است با قیمت جدید قطعه وارد کند و چون در این روند با مشکلات متعددی رو به رو می‌شود از واردات قطعه منصرف می‌شود، همچنین تحریم‌ها عامل دیگر کمبود قطعات است، هرچند در انبارها گاهی قطعاتی از قبل موجود است اما تحریم‌ها هم در روند عدم تامین قطعه بدون شک بی‌تاثیر نبوده است.

شمس نیا درباره میزان مراجعه کنندگان برای تعمیر لوازم خانگی بیان کرد: نسبت به سال گذشته تعداد مراجعه کنندگان تعمیر لوازم خانگی افزایش یافته چراکه از نظر اقتصادی به جای خرید مجدد یک کالا به صرفه است که کالا را تعمیر کنند و مجدد از آن استفاده کنند.

 وی ادامه داد: هنگامی که کسب و کاری رونق پیدا می‌کند، نفع تعدادی از واحدهای صنفی درگیر با آن شغل را به دنبال دارد اما در حال حاضر با وجود اینکه تعداد مراجعه کنندگان افزایش پیدا کرده است اما در پرداخت هزینه تعمیرات با مشکلاتی مواجه هستیم چراکه هنگامی که قیمت قطعات و خدمات افزایش می یابد بدون شک در دریافت وجه از مشتری با مشکل مواجه می‌شویم.

شمس نیا با اشاره اینکه  برخی از افراد حتی توان پرداخت تعمیر لوازم خانگی را ندارند، تصریح کرد: به طور مثال اگر قبلا از 100 نفر 99 نفر به راحتی هزینه های تعمیر را پرداخت می‌کردند در حال حاضر به دلیل بالا رفتن هزینه ها از 100 نفر شاید 60 نفر توان پرداخت اجرت را داشته باشند و خواه ناخواه مشتری کم می‌شود در صورتی که خدمات بالا رفته اما مشتری‌هایی که پول پرداخت می‌کنند کاهش می‌یابند.

انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: