• جمعه ۱۸ مرداد ماه، ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰
  • دسته بندی : اجتماعی
  • کد خبر : 985-13014-5
  • خبرنگار : 15263
  • منبع خبر : ----

افتتاح ادامه مسیر خط ۲ و آغاز عملیات اجرایی خط ۴ قطارشهری مشهد؛

کلایی:
سال ۱۴۰۰ خط سه قطار شهری را به پایان می‌رسانیم

 ادامه مسير خط دو قطار شهری از ايستگاه شريعتی تا شهيد كاوه و همچنین عملیات اجرایی خط ۴ قطارشهری مشهد با حضور اسحاق جهانگيری، معاون اول رئيس جمهور و محمدرضا کلایی، شهردار مشهد رسما افتتاح و آغاز شد.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، محمدرضا کلایی صبح امروز در افتتاح ادامه مسیر خط ۲ و همچنین آغاز عملیات اجرایی خط ۴ قطارشهری مشهد، اظهار کرد: طول مترو شهر مشهد حدود ۸۳ کیلومتر است و امروز با افتتاح ایستگاه کاوه، نیمی از آن به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: اهمیت افتتاح این ایستگاه در جذب بالای مسافر در مناطق جنوب مشهد بوده که دارای جمعیت بالایی است و درواقع مخاطب اصلی مترو محسوب می‌شوند. ما حدود یک سال و نیم گذشته وعده‌ای دادیم مبنی بر اینکه در پایان تیرماه سال جاری به ایستگاه پایانی خط یک مترو برسیم این درحالی بود که در شرایط تحریم قرار داشتیم و اقتصاد کشور در تلاطم زیادی بود. با وجود همه این موارد تلاش‌های زیادی صورت گرفت که این پروژه به نتیجه برسد.

تا ۱۴۰۰ خط سه قطار شهری را به پایان می‌رسانیم

کلایی ادامه داد: ارزش این پروژه به قیمت امروز ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است. برنامه ما این است که تا سال ۱۴۰۰ خط سه را در قطعه چهار به پایان برسانیم. اهمیت این طرح افزون بر اتصال خط یک و دو قطار شهری به یکدیگر بوده مناطق مرکزی شهر و حرم مطهر را تحت پوشش قرار می‌دهد؛ چراکه حل مثلث ترافیکی شهر در گرو ایجاد یک حق انتخاب بهتر برای حمل ونقل عمومی برای هسته مرکزی شهر مشهد قرار دارد.

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: برای این کار نیازمند کمک همه هستیم. گفتنی است که در این راستا ریاست سازمان شهرداری‌ها همکاری‌های خوبی با ما داشتند، ما نیز منابع مورد نیاز پیمانکار را برای تحقق این طرح فراهم خواهیم کرد. درواقع در این زمینه معضلات فنی وجود ندارد و در تامین مالی نیز شرایط مناسبی فراهم هست؛ بنابراین تلاش داریم این خط به بهره برداری برسد. 

سرمایه‌گذاری در مترو و حمل‌و‌نقل ریلی درون شهری، مهمترین مظهر عدالت شهری است

کلایی گفت: باید توجه داشت که سرمایه‌گذاری بر مترو و حمل‌و‌نقل ریلی درون شهری، مهمترین مظهر عدالت شهری است. از آنجاکه شورای پنجم نیز به دنبال عدالت شهری است نظم، همسانی و.. می‌تواند ایجادکننده عدالت شود. از سویی دیگر در طول سفر، مترو حکم یک رسانه را دارد که می‌توان پیام‌ها و آموزش‌های مختلف و نکاتی که نیاز است در زندگی شهری موردتوجه قرار گیرد را برای مردم فراهم کنیم.

انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: