• دوشنبه ۲۸ مرداد ماه، ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۳
  • دسته بندی : شهرستان‌ها
  • کد خبر : 985-12890-5
  • خبرنگار : 15296
  • منبع خبر : ----

مسافرکشان بی‌مجوز معضل اصلی حمل و نقل عمومی/ پنج نقطه حادثه‌خیز در تایباد شناسایی شده است

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تایباد گفت: با روی کار آمدن خودروهای سواری اکنون یکی از اساسی‌ترین مشکلات در حوزه حمل و نقل جاده‌ای فعالیت بدون مجوز خودروهای شخصی بوده که نیازمند ساماندهی است.

علی اصغر کرباسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه خراسان، اظهار کرد: عدم پوشش بیمه برای مسافران، نداشتن دسترسی به مشخصات راننده و خودرو، سرعت بالا و حمل مسافر و بار غیرمجاز از عمده‌ترین مشکلات خودروهای مسافرکش شخصی است که در این زمینه لازم است پلیس اقداماتی برای جلوگیری از تردد آن‌ها انجام دهد.

وی با اشاره به ارائه طرح جابه‌جایی محل پایانه مسافربری تایباد در جلسات شورای ترافیک افزود: وضعیت نامناسب مکانی پایانه مسافربری این شهرستان با قدمت 40 ساله یکی از عوامل تمایل مسافران به استفاده از تاکسی‌های شخصی است. دسترسی آسان و لحظه‌ای بدون در نظر گرفتن معایب آن سبب شده مسافران بیشتر از این خودروها برای تردد استفاده کنند.  

کرباسی بیان کرد: این پایانه مسافربری با پنج شرکت قدیمی و یک شرکت جدید دارای 80 دستگاه اتوبوس در مسیرهای تهران – کرج، تایباد – بیرجند و تایباد - مشهد فعالیت دارد که گاهی اوقات به دلیل حضور مسافربرهای شخصی با حدود 10 مسافر به سمت مقصد حرکت می‌کند و این مسئله بار اقتصادی گزافی را بر حمل و نقل عمومی شهرستان تحمیل کرده است.

وی با توجه به اهمیت ناوگان اتوبوسی در این شهرستان مطرح کرد: همجواری این منطقه با کشور افغانستان سبب تردد بالای مسافر از این طریق به سایر شهرستان‌ها به ویژه در ایام خاصی مانند ماه محرم شده است. سالانه ۲۵ هزار مسافر و زائر اربعین حسینی در فاصله زمانی 10 روز در ایام دهه پایانی ماه صفر از طریق این پایانه به مشهد سفر می‌کنند.

شناسایی 5 نقطه حادثه‌خیز در شهرستان تایباد

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تایباد در ادامه از شناسایی پنج نقطه حادثه‌خیز در این شهرستان خبر داد و افزود: پیچ چاه درختی محور باخرز، مسیر جاده اسدآباد دربند، پیچ چاه درختی در مسیر خواف، پل محسن‌آباد و ورودی ارزنچه، پیچ محسن آباد در مسیر مشهد نقاطی هستند که به دلیل نداشتن ایمنی راه پرخطر معرفی شده‌اند.

وی ادامه داد: برای اصلاح هندسی مناطق شناسایی شده 30 میلیارد ریال اعتبار نیاز است و به دلیل عدم اعتبارات کافی با توجه به اهمیت موضوع ایمن‌سازی و جلوگیری از بروز حوادث ناگوار ناشی از آن تاکنون نصب علائم هشدار دهنده، اصلاح شیب شیروانی و... انجام شده است.

کرباسی اظهار کرد: راهداری برای نگهداری از راه‌های جاده‌ای 50 میلیارد ریال اعتبار لازم دارد که تاکنون تنها نیمی از آن تخصیص یافته است.

وی گفت: یکی دیگر از مشکلات راهداری در این شهرستان تغییر مسیر حرکت سیلاب‌ها و اصلاح این نقاط و برگرداندن آب به مسیر اصلی در جاده پایانه و منطقه ویژه اقتصادی دوغارون است که سالانه هنگام بارندگی‌های شدید منجر به جاری شدن سیلاب و واردکردن خسارات فراوانی به این حوزه می‌شود.

او گفت: طول کل راه‌های حوزه استحفاظی شهرستان تایباد ۶۳۰ کیلومتراست که ۱۲۰کیلومتر آن راه روستایی بوده و با ادغام راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با پایانه‌های مسافربری و باربری از سال 95 علاوه بر مسئولیت نگهداری راه امور مربوط به حمل و نقل کالا و مسافران از جمله وظایف این نهاد خدماتی است.

انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: